Τετάρτη 7 Σεπτεμβρίου 2011

Απελευθερώνεται πλήρως ο κλάδος των ταξί - 40.000 ευρώ θα κοστίζει η άδεια


Εάν το νομοσχέδιο για την απελευθέρωση των ταξί δεν μείνει στα χαρτιά (όπως πολλές άλλες νομοθετικές πρωτοβουλίες), τότε ο συγκεκριμένος κλάδος σύντομα θα πάψει να αποτελεί «κλειστό κλαμπ».

Η ρύθμιση που παρουσίασε χθες στο υπουργικό συμβούλιο ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Γιάννης Ραγκούσης προβλέπει την κυκλοφορία σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και υπόλοιπα αστικά κέντρα καινούργιων ταξί, ενώ ειδική μέριμνα θα προβλέπεται για άγονες περιοχές, ορεινές κοινότητες, ήτοι γεωγραφικές περιοχές όπου το Σύνταγμα προβλέπει ότι χρήζουν ειδικής αντιμετώπισης.

Πρόσβαση στο επάγγελμα θα διαθέτουν ανεξαιρέτως όσοι

πληρούν ορισμένα τυπικά κριτήρια και καταβάλλουν το απαιτούμενο τίμημα για την αγορά του παραβόλου που οδηγεί στην απόκτηση της άδειας ταξί.

Το αρμόδιο υπουργείο θα προχωρήσει και στην μείωση του κομίστρου ταξί κατά 10-20%.

Πλήρης απελευθέρωση



Σύμφωνα με το νομοσχέδιο, η άδεια ταξί θα παραχωρείται από το κράτος, δεν θα μεταβιβάζεται, θα ανανεώνεται κάθε τρία χρόνια και για την απόκτησή της οι δικαιούχοι θα καταβάλλουν παράβολο του οποίου το ύψος θα αποτελέσει αντικείμενο διαβούλευσης και προτείνεται να ανέρχεται στα:

- 15.000-40.000 ευρώ για αυτοκίνητα και

- 5.000-10.000 ευρώ για μοτοσυκλέτες.

Για την απόκτηση πέραν του ενός οχήματος ή μοτοταξί θα καταβάλλεται ποσό ίσο με το 80% και 20% της αξίας του παραβόλου που κατεβλήθη για την πρώτη άδεια αυτοκινήτου ή δικύκλου ταξί, αντίστοιχα.

Πέραν του παραβόλου, για την είσοδο στο επάγγελμα του ταξί απαιτείται, μεταξύ άλλων, πιστοποιητικό φορολογικής, ασφαλιστικής ενημερότητας και επαγγελματικής επάρκειας.

Δικαίωμα απόκτησης άδειας διαθέτουν οι ανώνυμες και περιορισμένης ευθύνης εταιρείες της Ελλάδας ή κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ανακαλούνται οι άδειες ταξί που διαπιστώνεται -ύστερα από ακρόαση εταιρείας- ότι παραμένουν «ανενεργές» για διάστημα μεγαλύτερο των έξι μηνών.

Αίτηση έκδοσης άδειας μπορούν να κάνουν τα άτομα ηλικίας από 21 έως 67 χρόνων (για ταξί) και έως 50 χρόνων (για μοτοταξί), οι έχοντες επαρκή γνώση ελληνικών, εφόσον δεν είναι Έλληνες υπήκοοι και όσοι μιλούν στοιχειωδώς Αγγλικά.

Τα «δώρα»

Όσοι κατέχουν σήμερα άδεια ταξί ή είναι οδηγοί μπορούν να έχουν πρόσβαση στο πρόγραμμα του ΕΣΠΑ προϋπολογισμού 50 εκατομμυρίων ευρώ, με ποσό έως 100 χιλιάδες ευρώ / άδεια για αγορά νέου οχήματος και αναβάθμιση του υπάρχοντος.

Επίσης, όσοι είναι ιδιοκτήτες μισής άδειας, αποκτούν δωρεάν μία άδεια ταξί, ενώ για όσους έχουν αποκτήσει άδεια τα τελευταία 3-7 χρόνια (το ακριβές διάστημα θα αποτελεί αντικείμενο διαβούλευσης) θα προβλέπονται ειδικές φορολογικές ρυθμίσεις σε συνεργασία με το υπουργείο Οικονομικών.

Στα οχήματα και μοτοταξί θα επιτρέπεται η τοποθέτηση εμπορικών διαφημίσεων, με κοινή απόφαση των υπουργών Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.

Νέα οχήματα - Απόσυρση

Το νομοσχέδιο προβλέπει την απελευθέρωση της αγοράς ειδικής μίσθωσης με οχήματα έως 9 θέσεων, με τηλεφωνική κράτηση ή μέσω διαδικτύου και χωρίς να υπάρχει περιορισμός έδρας οχήματος.

Για τη συγκεκριμένη κατηγορία θα απαγορεύεται η επιβίβαση πελάτη από το δρόμο ή τις πιάτσες, ενώ το ύψος του κομίστρου θα διαπραγματεύεται ελεύθερα. Στα ειδικής μίσθωσης οχήματα θα προβλέπεται η λειτουργία μοτοσυκλετών.

Τα νέα αυτοκίνητα ταξί και τα οχήματα ειδικής μίσθωσης θα είναι καινούρια αντιρρυπαντικής τεχνολογίας (πιστοποίηση EURO 5 κατʼ ελάχιστο) και θα διαθέτουν υποχρεωτικά πρόσβαση στο διαδίκτυο και τηλεόραση. Θα φέρουν διακριτή φωτιζόμενη μεγαλύτερου (από τα υπάρχοντα) μεγέθους πινακίδα και λωρίδα διαφορετικού χρώματος προκειμένου να ξεχωρίζουν στο δρόμο.

Όσα ταξί έχουν έδρα την Περιφέρεια Αττικής, την Περιφερειακή Ενότητα Θεσσαλονίκης και την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας αποσύρονται από την κυκλοφορία με τη συμπλήρωση 10 ετών.

Για τις υπόλοιπες περιοχές και πόλεις, τα ταξί αποσύρονται από την κυκλοφορία με τη συμπλήρωση 15 ετών. Τα όρια απόσυρσης υπολογίζονται από το έτος της πρώτης κυκλοφορίας τους. Τα ειδικής μίσθωσης ταξί θα αποσύρονται από την κυκλοφορία με τη συμπλήρωση 12 ετών.

Παρατηρητήριο

Με αντικείμενο την παρακολούθηση εφαρμογής του νόμου, τη ροή απόδοσης των νέων αδειών και τη διασφάλιση συνθηκών ελεύθερου ανταγωνισμού για την αποφυγή καρτέλ θα συσταθεί ειδική επιτροπή μόλις συμπληρωθούν έξι μήνες από την πλήρη εφαρμογή του νόμου. Ο πρόεδρος και τα μέλη της επιτροπής θα ορίζονται από τον αρμόδιο υπουργό.

Στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων θα υπάρχει ειδικός χώρος με link υποχρεωτικά για όλες τις ιστοσελίδες όλων των εταιρειών καθώς και για την αποστολή καταγγελιών-παραπόνων.

Από την πλευρά τους, οι αυτοκινητιστές θα καθορίσουν τις κινήσεις τους μετά την τοποθέτηση επί του νομοσχεδίου της κοινοβουλευτικής ομάδας του ΠΑΣΟΚ, προσδοκώντας να τύχουν υποστήριξης, δεδομένου ότι ο γενικός γραμματέας του Συνδικάτου Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής Κώστας Δήμου είναι γραμματέας της κομματικής οργάνωσης μεταφορών του ΠΑΣΟΚ.

Για την ώρα πάντως, προσανατολίζονται σε κινητοποιήσεις κατά τη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης.
http://www.capital.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Για πες