Μια πολύ επικίνδυνη πρακτική ακολουθούν πολλές εταιρείες μεταφορών. Φορτώνουν γάλα σε βυτία που προηγουμένως μετέφεραν χημικές ουσίες. Ενήμερος ο ΕΦΕΤ
Σε βυτία που προηγουμένως μετέφεραν χημικές ουσίες επικίνδυνες για την υγεία, φορτώνουν επιτήδειοι γάλα, κρασί, λάδι και χυμούς, σύμφωνα με καταγγελία του προέδρου του Σωματείου Μεταφορέων Υγρών Τροφίμων Ελλάδος Μ. Κοντολέων.
Σύμφωνα με την εφημερίδα "Το Βήμα", ο πρόεδρος του ΕΦΕΤ, Ι. Μίχας επιβεβαίωσε ότι υπάρχουν εταιρείες που ακολουθούν την απαράδεκτη αυτή πρακτική.
"Πράγματι, υπάρχουν εταιρείες που διακινούσαν βιοκαύσιμα και τρόφιμα με τα ίδια βυτία" τόνισε απαντώντας σε ερώτηση της εφημερίδας.
Ο κ. Μίχας προανήγγειλε ότι τις επόμενες ημέρες ο ΕΦΕΤ θα δώσει στη δημοσιότητα τα ονόματα των εταιρειών, αλλά και λεπτομέρειες για το τι ακριβώς συμβαίνει και ποιοι κίνδυνοι υπάρχουν.
Ξέφευγαν από τους ελέγχους
Πάντως, σύμφωνα με τα όσα κατήγγειλε ο κ. Κοντολέων, αυτό συμβαίνει για τουλάχιστον τέσσερα χρόνια, χωρίς να έχει εντοπιστεί κανένας παράνομος αυτοκινητιστής, λόγω του ότι τα πιστοποιητικά "μαγειρεύονται", ενώ αν δεν ληφθεί δείγμα από το βυτίο για να εξεταστεί από το Χημείο του Κράτους δεν στοιχειοθετείται καμία παράβαση.
Παρόλο που η ευρωπαϊκή νομοθεσία απαγορεύει αυτή την πρακτική, τρόφιμα και χημικά συχνά διακινούνται με τα ίδια βυτία σε Ελλάδα, Βουλγαρία, Ρουμανία και Ιταλία, καταγγέλλει ο πρόεδρος του Σωματείου Μεταφορέων Υγρών Τροφίμων.
Προσθέτει μάλιστα, ότι ότι βυτιοφόρα υγρών τροφίμων έχουν εντοπιστεί να φορτώνουν βιοκαύσιμα στα διυλιστήρια του Ασπρόπυργου.
Τα "τοξικά" βυτία έχουν συνήθως άδεια για τη μεταφορά μόνο υγρών τροφίμων (γάλα, χυμοί, λάδι, ξίδι, κακάο κλπ), ωστόσο η παράνομη μεταφορά χημικών (πλαστικοποιητές, καύσιμα κ.ά) διπλασιάζει το κέρδος, αφού το βυτίο δεν επιστρέφει άδειο από τα δρομολόγιά του.
Καθυστέρηση λόγω γραφειοκρατίας
Σύμφωνα με "Το Βήμα", ο ΕΦΕΤ "έδεσε" την υπόθεση όταν σε συνεργασία με το ΣΔΟΕ εντόπισε για πρώτη φορά φορτηγό που μετέφερε κατά την αναχώρησή του από την Ελλάδα βιοντίζελ και κατά την επιστροφή του υγρά τρόφιμα!
Οι έλεγχοι του ΕΦΕΤ επεκτείνονται σε πολλές εταιρείες, ωστόσο η έρευνα δεν υποστηρίχθηκε από τις συναρμόδιες υπηρεσίες με αποτέλεσμα να χαθούν πολύτιμοι μήνες.
Η υπόθεση είχε κολλήσει στα γρανάζια της γραφειοκρατίας, καθώς μετά από τις συνεχείς καταγγελίες του Σωματείου Μεταφορέων Υγρών Καυσίμων, ο ΕΦΕΤ ζήτησε από το υπουργείο Υποδομών τα στοιχεία των κατόχων των βυτίων.
Αφού πρώτα ζητήθηκε τον Ιανουάριο την έγκριση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, τελικά "άναψε πράσινο" για να φτάσουν τα στοιχεία στον ΕΦΕΤ.
Στις έρευνες, που είναι σε εξέλιξη συμμετέχουν επιθεωρητές του υπουργείου Μεταφορών, το ΣΔΟΕ, τα τελωνεία και η αστυνομία.
news247.gr
Σε βυτία που προηγουμένως μετέφεραν χημικές ουσίες επικίνδυνες για την υγεία, φορτώνουν επιτήδειοι γάλα, κρασί, λάδι και χυμούς, σύμφωνα με καταγγελία του προέδρου του Σωματείου Μεταφορέων Υγρών Τροφίμων Ελλάδος Μ. Κοντολέων.
Σύμφωνα με την εφημερίδα "Το Βήμα", ο πρόεδρος του ΕΦΕΤ, Ι. Μίχας επιβεβαίωσε ότι υπάρχουν εταιρείες που ακολουθούν την απαράδεκτη αυτή πρακτική.
"Πράγματι, υπάρχουν εταιρείες που διακινούσαν βιοκαύσιμα και τρόφιμα με τα ίδια βυτία" τόνισε απαντώντας σε ερώτηση της εφημερίδας.
Ο κ. Μίχας προανήγγειλε ότι τις επόμενες ημέρες ο ΕΦΕΤ θα δώσει στη δημοσιότητα τα ονόματα των εταιρειών, αλλά και λεπτομέρειες για το τι ακριβώς συμβαίνει και ποιοι κίνδυνοι υπάρχουν.
Ξέφευγαν από τους ελέγχους
Πάντως, σύμφωνα με τα όσα κατήγγειλε ο κ. Κοντολέων, αυτό συμβαίνει για τουλάχιστον τέσσερα χρόνια, χωρίς να έχει εντοπιστεί κανένας παράνομος αυτοκινητιστής, λόγω του ότι τα πιστοποιητικά "μαγειρεύονται", ενώ αν δεν ληφθεί δείγμα από το βυτίο για να εξεταστεί από το Χημείο του Κράτους δεν στοιχειοθετείται καμία παράβαση.
Παρόλο που η ευρωπαϊκή νομοθεσία απαγορεύει αυτή την πρακτική, τρόφιμα και χημικά συχνά διακινούνται με τα ίδια βυτία σε Ελλάδα, Βουλγαρία, Ρουμανία και Ιταλία, καταγγέλλει ο πρόεδρος του Σωματείου Μεταφορέων Υγρών Τροφίμων.
Προσθέτει μάλιστα, ότι ότι βυτιοφόρα υγρών τροφίμων έχουν εντοπιστεί να φορτώνουν βιοκαύσιμα στα διυλιστήρια του Ασπρόπυργου.
Τα "τοξικά" βυτία έχουν συνήθως άδεια για τη μεταφορά μόνο υγρών τροφίμων (γάλα, χυμοί, λάδι, ξίδι, κακάο κλπ), ωστόσο η παράνομη μεταφορά χημικών (πλαστικοποιητές, καύσιμα κ.ά) διπλασιάζει το κέρδος, αφού το βυτίο δεν επιστρέφει άδειο από τα δρομολόγιά του.
Καθυστέρηση λόγω γραφειοκρατίας
Σύμφωνα με "Το Βήμα", ο ΕΦΕΤ "έδεσε" την υπόθεση όταν σε συνεργασία με το ΣΔΟΕ εντόπισε για πρώτη φορά φορτηγό που μετέφερε κατά την αναχώρησή του από την Ελλάδα βιοντίζελ και κατά την επιστροφή του υγρά τρόφιμα!
Οι έλεγχοι του ΕΦΕΤ επεκτείνονται σε πολλές εταιρείες, ωστόσο η έρευνα δεν υποστηρίχθηκε από τις συναρμόδιες υπηρεσίες με αποτέλεσμα να χαθούν πολύτιμοι μήνες.
Η υπόθεση είχε κολλήσει στα γρανάζια της γραφειοκρατίας, καθώς μετά από τις συνεχείς καταγγελίες του Σωματείου Μεταφορέων Υγρών Καυσίμων, ο ΕΦΕΤ ζήτησε από το υπουργείο Υποδομών τα στοιχεία των κατόχων των βυτίων.
Αφού πρώτα ζητήθηκε τον Ιανουάριο την έγκριση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, τελικά "άναψε πράσινο" για να φτάσουν τα στοιχεία στον ΕΦΕΤ.
Στις έρευνες, που είναι σε εξέλιξη συμμετέχουν επιθεωρητές του υπουργείου Μεταφορών, το ΣΔΟΕ, τα τελωνεία και η αστυνομία.
news247.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Για πες