Πέμπτη 6 Ιανουαρίου 2011

Το έγκλημα στα ΜΜΕ ολοκληρώνεται...


Νομοσχέδιο «σκούπα» για τα μέσα ενημέρωσης ετοιμάζει ο κ. Χυτήρης. Για να σωθούν παρηκμασμένες εφημερίδες και χρεοκοπημένα εκδοτικά συγκροτήματα. Το αλισβερίσι του Τύπου με την εξουσία καλά κρατεί. Τη δύσκολη ώρα, όταν τα ψέματα τελειώνουν, έρχεται το «ιππικό», δηλαδή ο κ. Χυτήρης. Μία ιστορία διαπλοκής που έρχεται από τα πολύ παλιά χρόνια. Για να μην νομίζετε ότι το έγκλημα της χρεοκοπίας δεν είχε συνενόχους...

Το σχέδιο είναι έτοιμο. Θα μπορούσαν να έχουν ήδη κάνει πολλά περισσότερα πράγματα για τους εκδότες, αν δεν φοβόντουσαν ότι αυτό θα μπορούσε να είναι η αφορμή ακόμη και για λαϊκή εξέγερση. Την ώρα που η κρίση πλήττει τον κάθε Έλληνα, είναι σκέτη πρόκληση να χάνουν το χρόνο τους αναζητώντας τρόπους για να σώσουν τους φίλους τους στα Μέσα Ενημέρωσης.

Αλήθεια, γιατί δεν δείχνουν την ίδια ευαισθησία για άλλους κλάδους που αυτή τη στιγμή βρίσκονται σε άθλια κατάσταση και οι οποίοι αποδεδειγμένα έχουν προσφέρει στην ελληνική Οικονομία; Γιατί επιμένουν να διατηρούν την φούσκα των μέσων ενημέρωσης; Οι λόγοι είναι προφανείς. Το ερώτημα είναι αν σε αυτή την κοινωνία υπάρχουν ακόμη αντισώματα για να εκτεθούν και να πολεμηθούν σε τέτοιες φαύλες πρακτικές...

Αν ο κ. Χυτήρης, η κυβέρνηση, η όποια κυβέρνηση, ήθελε πραγματικά να ασχοληθεί με τα θέματα του Τύπου θα έπρεπε να μελετήσει τις παθογένειες που παρατηρούνται και οι οποίες κάθε άλλο παρά αθώες είναι. Θα μπορούσε, για παράδειγμα, να ασχοληθεί με τη σχέση τηλεοπτικών σταθμών και διαφημιστικών εταιρειών. Όμως, το θέμα αυτό δεν τολμούν να το αγγίξουν, όπως και πολλά άλλα. Ας δούμε, όμως, σήμερα λίγο πιο αναλυτικά τι ακριβώς συμβαίνει στον θαυμαστό κόσμο των media και ειδικότερα πως παίζεται το παιγνίδι της κρατικής διαφήμισης στα τηλεοπτικά κανάλια...

Στην Ελλάδα οι τηλεοπτικοί σταθμοί λειτουργούν εδώ και είκοσι χρόνια με... προσωρινή άδεια. Πρόκειται για ένα μοναδικό φαινόμενο σε όλο τον πλανήτη. Οι τηλεοπτικοί σταθμοί είναι κατά γενική ομολογία πολλοί, σε σύγκριση με τον πληθυσμό της χώρας και είναι βέβαιο ότι δεν μπορούν να επιβιώσουν όλοι. Τουλάχιστον όχι δίχως την εκταμίευση μεγάλων χρηματικών ποσών από τα κρατικά ταμεία με τη μορφή κρατικής διαφήμισης. Σε μία περίοδο, λοιπόν, που συζητάμε για το ποια κρατικά έξοδα πρέπει να περικοπούν, η κυβέρνηση εξακολουθεί και βγάζει στον αέρα διαφημιστικά προγράμματα των υπουργείων για την οικονομική ενίσχυση των τηλεοπτικών καναλιών!

Προσέξτε τώρα! Η τηλεόραση έχει το μεγαλύτερο κομμάτι της διαφημιστικής πίτας. Οι διαφημίσεις περνάνε στα τηλεοπτικά κανάλια δια μέσου των διαφημιστικών εταιρειών. Η επόμενη πρωτοτυπία (πέραν αυτής των προσωρινών αδειών) είναι το γεγονός ότι οι διαφημιστικές εταιρείες δεν περιορίζονται σε έναν ρόλο συμβούλου του πελάτη τους ή διαμεσολαβητή, αλλά σε έναν ολοκληρωτικό διαχειριστή των διαφημιστικών κονδυλίων! Στην πραγματικότητα ο πελάτης τους δεν είναι μόνο το κράτος, αλλά και τα ίδια τα μέσα ενημέρωσης.

Έχουμε, λοιπόν, έναν φορέα, τη διαφημιστική εταιρεία, που παίρνει τα κρατικά κονδύλια, χρήματα που δεν είναι δικά της, για να τα διαχειριστεί προς όφελος του πελάτη (δηλαδή του κράτους), αλλά την ίδια ώρα απαιτεί αμοιβή και από τα μέσα ενημέρωσης! Αν αυτό δεν είναι παράλογο, αν δεν δημιουργεί έστω υπόνοιες διαπλοκής, ας μας πει κάποιος τι άλλο μπορεί να είναι...

Οι επιστροφές αυτές είναι μεγάλες. Δεν συζητάμε για ένα ποσοστό της τάξης του 2% και του 3%, αλλά για ποσοστά που κυμαίνονται από 10% ως και 30% (αν και έχει ακουστεί ακόμη και το 40%). Δηλαδή: Από τα 1.000 ευρώ που δίνει το υπουργείο για να διαφημιστεί (λες και έχει ανάγκη διαφήμισης ένα υπουργείο), τα 700 ευρώ καταλήγουν στο κανάλι και τα υπόλοιπα είναι η επιστροφή (η προμήθεια) από το κανάλι στη διαφημιστική εταιρεία. Και το ερώτημα κύριε Χυτήρη είναι που πάνε αυτά τα λεφτά!

Το αστείο σε αυτή την ιστορία είναι ότι τα πάντα γίνονται ξεδιάντροπα. Δίχως να κρατιούνται καν τα προσχήματα. Να σας αναφέρουμε ένα και μόνο παράδειγμα. Το Mega είναι ο μεγαλύτερος τηλεοπτικός σταθμός της χώρας. Κι ενώ θα περίμενε κανείς ότι με βάση την θεαματικότητα θα έπαιρνε αντίστοιχα και το μερίδιο του λέοντος στις διαφημίσεις, αυτό τελικά δεν συμβαίνει! Άρα! Αρκεί να έχει κανείς μία τηλεοπτική συχνότητα και να δίδει μεγάλες προμήθειες στους... ενδιάμεσους, δηλαδή στις διαφημιστικές εταιρείες. Ποιος είναι ο λόγος να κάνει επενδύσεις και να προσπαθεί να κερδίσει το τηλεοπτικό κοινό, όταν υπάρχουν πιο εύκολοι τρόποι για να βγάλει τον επιούσιο;
Θανάσης Μαυρίδης στο capital
http://apneagr.blogspot.com/

8 σχόλια:

  1. Το έγκλημα είναι τα ίδια τα ΜΜΕ που κρύβουν την αλήθεια, προβάλλουν ανούσια πράγματα και κατακρίνουν τα πάντα, χωρίς να προτείνουν εναλλακτικές λύσεις. Η ανταμοιβή τους; Παχυλοί μισθοί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. «Η ΣΠΙΘΑ ΤΩΝ ΚΕΦΑΛΛΗΝΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ»

    Αγαπητοί Φίλοι
    Σας καλούμε όλες και όλους, γονείς, παιδιά, εγγόνια, και όλη την Κοινωνία που συνθλίβεται και ταπεινώνεται καθημερινά για να φουντώσουμε την «ΣΠΙΘΑ ΤΩΝ ΚΕΦΑΛΛΗΝΩΝ» για Ελευθερία-Δημοκρατία - Εθνική Ανεξαρτησία.
    Αγαπητοί Φίλοι,
    η χώρα βρίσκεται υπό κατοχή και εθνική προδοσία, το σύνταγμα έχει γίνει κουρελόχαρτο και η Βουλή μας χώρα υποδοχής των τοκογλύφων του ΔΝΤ και υλοποίησης των εντολών τους.
    Οι τοπικές μας Κοινωνίες πορεύονται χωρίς Ελευθερία, χωρίς Δημοκρατία, χωρίς Κοινωνική Συνοχή, παραβιάζοντας καθημερινά ανθρώπινα δικαιώματα (ύφεση, ανεργία, φτώχια, μείωση μισθών και συντάξεων, εκατοντάδες λουκέτα, κόλαση για το μέλλον των παιδιών μας, παράδοση της χώρας στους δανειστές μας).

    Επιβάλλεται λοιπόν να απαντήσουμε ως κοινωνία και να πράξουμε Δημοκρατία και Κοινωνική Αλληλεγγύη, τώρα με τη «Σπίθα» του κάθε ενός από εμάς, με την «Σπίθα» όλων των πολιτών.

    Αγαπητοί φίλοι φτάνει πια!
    Χρειαζόμαστε ένα μεγάλο μέτωπο, μια μεγάλη συνάντηση που στη θέση του «Δεξιού» και «Αριστερού» να μπει «Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ».
    Μια μεγάλη ενότητα και συμμετοχή πολιτών που θα απελευθερώσει την πατρίδα, που θα επαναφέρει την Δημοκρατία – Ελευθερία και την Αξιοπρέπεια στη ζωή των πολιτών, που θα επιβάλει την κάθαρση με πολιτικές ευθύνες και επιβολή τιμωρίας και θα επιστρέψει το μέλλον στα παιδιά μας.

    ΣΑΣ ΚΑΛΟΥΜΕ ΟΛΟΥΣ ΚΑΙ ΟΛΕΣ ΣΤΗ ΜΕΓΑΛΗ
    ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ & ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ «Η ΣΠΙΘΑ ΤΩΝ ΚΕΦΑΛΛΗΝΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ»
    ΣΤΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΤΗΝ ΤΕΤΑΡΤΗ 12/01/2011 & ΩΡΑ 17:00
    ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΔΡΥΣΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ
    «Η ΣΠΙΘΑ ΤΩΝ ΚΕΦΑΛΛΗΝΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ»

    ΤΑ ΙΔΡΥΤΙΚΑ ΜΕΛΗ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ΜΜΕ
    παχυλότατοι μισθοί
    περιοχόμενο μηδέν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αγαπητέ Κώστα οι κερδισμένοι είναι πάντα οι επιχειρηματίες,είτε αυτοί είναι μεγαλοδημοσιογράφοι είτε μεγαλοεργολάβοι.Οι απλοί δημοσιογράφοι μη νομίζεις πως κονομάνε τίποτα,φυτοζωούν.
    Να είσαι καλά,καλό βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ΚΑΡΑΒΟΜΥΛΕ ευχαριστούμε για την πρόσκληση.Ευχόμαστε γρήγορα η Σπίθα να γίνει φωτιά και να τους κάψει μπας και ξεβρομίσουμε!
    Να είστε καλά,καλή δύναμη στον αγώνα σας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Αγαπητέ Ανέστη μη μπερδεύεις και συ τους μεγαλοεργολάβους-επιχειρηματίες με τους απλούς δημοσιογράφους που δίνουν μάχη για την επιβίωση και στην ουσία δεν έχουν καμία δύναμη.
    Να είσαι καλά,καλό βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. .Οι απλοί δημοσιογράφοι μη νομίζεις πως κονομάνε τίποτα,φυτοζωούν.


    ΑΥΤΟ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Καλησπέρα Ρίκη μου.Συμφωνείς πως αυτή είναι η πραγματικότητα έτσι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Για πες