Γράφει ο Γρηγόρης Ζωγραφάκης
στο topsaxtiri.blogspot.com/
Σε συνέχεια του χθεσινού κειμένου αναφορικά με το προτελευταίο στάδιο που διανύουμε, προκύπτει το εξής ερώτημα...
Πρίν κάποια χρόνια η Εκκλησία της Ελλάδας συγκέντρωσε 3.000.000 υπογραφές για το ζήτημα των ταυτοτήτων....Δεν επέτυχε ,λόγω της αδιαλλαξίας της τότε Κυβέρνησης αλλά τουλάχιστον δραστηριοποιήθηκε...
Σήμερα που ακούμε κάθε μέρα για αυτή τη κάρτα σε υπομορφές αλλά και στη πραγματική της μορφή η Εκκλησία «κωφεύει» και σιωπά....
Και προβληματίζομαι....Μήπως όλη η υπόθεση της φορολογίας της Εκκλησίας και οι συμφωνίες κάτω από το τραπέζι ,καθώς τίποτε δεν αποσαφηνίστηκε πλήρως, «εξαγόρασαν» τη σιωπή της...;
Αν όντως συνέβη κάτι τέτοιο τίθεται μέγιστο δίλλημα για τη προδοτική θα έλεγα, αν και εφόσον συμβαίνει αυτό, στάση της....
Σε αυτό το σημείο ας κάνουμε μια διευκρίνιση...Δεν μπερδέυω τη θρησκεία με τους εκπροσώπους της, και το κείμενο δεν αποτελεί μομφή για τη θρησκεία αλλά για εκείνους που την εκπροσωπούν...Άλλωστε είναι γραμμένο σε προφητικά κείμενα ότι οι σχέσεις κλήρου και λαού θα φτάσουν στα όριά τους και θα χαθεί κάθε σεβασμός προς τους εκπροσώπους της...Αυτό ίσως και να επιβεβαιώνει την αλήθεια της θρησκείας αλλά σε καμια περίπτωση τους εκπροσώπους της....Όπως όταν στηλιτεύουμε τα κακώς κείμενα της πολιτικής δε στρεφόμαστε εναντίον της Δημοκρατίας ως πολίτευμα αλλά στο πως κατήντησαν τη Δημοκρατία μας οι εκπροσωποί της...
Για το τέλος θα ήθελα να προσθέσω ότι όπως στο Βυζάντιο η Εκκλησία στάθηκε αρωγός και συμπαραστάτης στο Λαό το ίδιο θα πρέπει να κάνει και σήμερα....
Δεν πρέπει να χαρίσει τίποτα σε όσους θέλουν να επιβάλλουν τη Νέα Τάξη στη Χώρα μας...Αυτό είναι το καθήκον της και περιμένουμε με ανυπομονησία να το πράξει.....
Καλημέρα Δημήτρη μου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι στον ΠΗΓΑΙΜΟ, μας απασχολεί κι έχουμε αρκετές φορές ασχοληθεί με τους εκπροσώπους της εκκλησία, το έσχες της τεράστιας περιουσίας της και πόσο την διαχειρίζονται υπέρ των αναξιοπαθούντων του λαού κ.λπ.
Πριν μερικούς μήνες μάλιστα , χαιρετίσαμε τις κινήσεις του Αρχιεπισκόπου Ιερώνυμου προς την σωστή κατεύθυνση συνεργασίας με την πολιτεία πάνω σε αυτό το συγκεκριμένο θέμα και αναμένουμε με υπομονή την συνέχεια...
Τώρα επί του συγκεκριμένου θέματος ,θα μου επιτρέψεις να πω ότι εισέπραξα μιαν υπερβολή έως σύγχυση.
Τελικά δεν θέλουμε να περιορίζεται η εκκλησία στο ρόλο της ,αρκεί να τον ασκεί θεάρεστα κι ορθόδοξα ,ή την θέλουμε να είναι Η εξουσία που διαδραματίζει καταλυτικό ρόλο στα πολιτικά πράγματα με τις παρεμβάσεις της ;
Αυτό είναι ένα ερώτημα που εμένα προσωπικά δεν μου δίνεται απάντηση μέσα από αυτό το άρθρο.
Υπάρχει τόσο νέφος γενικά γύρω μας Δημήτρη μου που τα όρια μεταξύ σωστού ή λάθους ,επιτρεπομένου ή ανεπίτρεπτου πάνω σε τέτοια σοβαρά θέματα έχουν γίνει δυσδιάκριτα
Την καλημέρα μου σε όλους σας με την ελπίδα να μην παρερμηνευτώ τουλάχιστον από Σένα φίλε μου..
Καλημερα Λυγερη,
ΑπάντησηΔιαγραφήΘα μου επιτρέψεις σα συντακτης του κειμένου να σου απαντήσω και να αποσαφηνίσω κάποια πράγματα...Προσπαθώ να απαντήσω στο ερώτημα γιατί η Εκκλησία σε φάση που δεν ήταν τόσο αναγκαίο να σταθεί στο θέμα των ταυτοτήτων ενάντια δραστηριοποιήθηκε και τώρα που ουσιαστικά βρίσκεται στο προτελευταίο στάδιο της Νέας Ταξης Πραγμάτων στη χώρα μας σιωπά αλλα και "κωφεύει" και άν έχει κάποια σχέση με τη φορολογία της...
Σαφεστατα και δεν πιστεύω ότι πρέπει να "ανακατεύεται" στη πολιτική με την ευρεία έννοια του όρου αλλά πρέπει και επιβάλλεται να αναμιγνύεται όταν είναι αναγκαίο στη κοινωνική ζωή...Το κοινωνικό της έργο είναι που πρέπει να εξάρει και σαφώς με αυτό τον όρο δεν εννοούμε μια επιλεκτική αγαθοεργία αλλά πραγματική συμπαράσταση στον Άνθρωπο που υποφέρει....
Αδράνεια και προβληματικά μέτρα βλέπει η Greenpeace στην «πράσινη ανάπτυξη»
ΑπάντησηΔιαγραφήΤην εκτίμησή της ότι η κρίση που πλήττει τη χώρα «δεν αντιμετωπίζεται ως ευκαιρία για προώθηση πολιτικών που μπορούν να προστατεύσουν το περιβάλλον και ταυτόχρονα να δημιουργήσουν χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας» εξέφρασε η οργάνωση Greenpeace.
Σε ανακοίνωσή της, ασκεί κριτική στην κυβέρνηση καταλογίζοντάς της «δειλά ή προβληματικά μέτρα (νόμος για τις ΑΠΕ), απόλυτη αδράνεια (αλιεία, μεταλλαγμένα) ή ακόμα και προσέλκυση επικίνδυνων επενδύσεων (μονάδα ηλεκτροπαραγωγής LPG στον Αστακό)».
«Οι εξαγγελίες και δεσμεύσεις της σημερινής κυβέρνησης, όπως διατυπώθηκαν προεκλογικά στο πλαίσιο της Πράσινης Ανάπτυξης, είχαν προκαλέσει αισιοδοξία για τη στροφή της εθνικής πολιτικής προς ένα μοντέλο ανάπτυξης που αντιμετωπίζει το περιβάλλον ως μέρος της λύσης και όχι ως εμπόδιο. Αποδείχθηκε όμως ότι στην πλειοψηφία των περιπτώσεων, η οικονομική κρίση ήταν η δικαιολογία για την απουσία των απαραίτητων τομών σε αυτή την κατεύθυνση, αντί να αποτελέσει αφορμή για θετικές αλλαγές», τόνισε ο Δημήτρης Ιμπραήμ, συντονιστής εκστρατειών στο ελληνικό γραφείο της Greenpeace.
Προσωπικά, δεν δυσκολεύομαι καθόλου να διαχωρίσω την έννοια πίστη με την έννοια εκκλησία/εκπρόσωποι.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ πίστη όλων ανεξαιρέτως θρησκεύματος δεν έχει καμία δυσκολία να αναμιχθεί με την κοινωνία και τα προβλήματά της.
Η Εκκλησία - ως νομικό πρόσωπο- όπως αρέσκονται να το λένε- έχει, όπως κάθε επιχείρηση.
Απλά!
Οι ταυτότητες ήταν θέμα prestige γι αυτούς.
Στα περισσότερα συμφωνώ με το άρθρο που παραθέτεις Δημήτρη.
Καλησπέρα
:-)
Ο/Η v for vendetta...
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλησπέρα σας
Όχι μόνο δεν διαφωνούμε επί της ουσίας , αλλά συμφωνούμε απολύτως επί της Αρχής ότι:
«Δεν πρέπει να "ανακατεύεται" στη πολιτική με την ευρεία έννοια του όρου αλλά πρέπει και επιβάλλεται να αναμιγνύεται όταν είναι αναγκαίο στη κοινωνική ζωή...Το κοινωνικό της έργο είναι που πρέπει να εξάρει και σαφώς με αυτό τον όρο δεν εννοούμε μια επιλεκτική αγαθοεργία αλλά πραγματική συμπαράσταση στον Άνθρωπο που υποφέρει....»
Τώρα ως προς το ερώτημα που θέτεις –Γιατί τότε να…και τώρα να μην…Θα τοποθετηθώ ευθέως..
Το «ΓΙΑΤΙ «που ρωτάς ,προστίθεται αθροιστικά σε χιλιάδες «γιατί» του απλού πολίτη, προς τους προκαθήμενους της Εκκλησίας, και κανείς Χριστιανός δεν έλαβε απάντηση πάνω σε εύλογα ερωτήματα ούτε από την Εκκλησία αλλά ούτε και από την Πολιτεία.
Αυτή η απαξίωση προς τον Έλληνα πολίτη σε συνδυασμό με τον ακατανόμαστο βίο ορισμένων –ευτυχώς- Ιεραρχών έχει σαν αποτέλεσμα την απαξίωση της εκκλησίας και την καχυποψία των πολιτών προς την εκκλησία. Δικαίως λοιπόν ρωτάς και συ γιατί;;; μήπως και…
Πλην όμως στο καθαρά πολιτικό θέμα που εγείρεις , η πρόκληση προς την εκκλησία , είναι κατά την αντίληψη μου ένα θαυμάσιο όχημα –Δούρειος ίππος – για την τέταρτη εξουσία να παρέμβει πολιτικά μετά βαΐων και κλάδων και το επόμενο βήμα θα είναι να δούμε και κάποιους Ιεράρχες Εθνάρχες... Δημοκρατία έχουμε….,
Άποψή μου, να περιοριστεί αυστηρά στον ρόλο της που δεν είναι μόνο λειτουργικός αλλά και κοινωφελής, να μην χρησιμοποιεί και να μην χρησιμοποιείται από πολιτικούς ώστε «αλλήλοις τα βάρη βαστάζεστε» στην άσκηση εξουσίας και την εξάσκηση στις ανομίες .
Ο Λαός εκπροσωπείται από πολιτικούς που επιλέγει και αυτοί έχουν την ευθύνη και τα κότσια αν διαθέτουν , για τόσο σοβαρού πολιτικού κόστους αποφάσεις για τον τόπο .
Με εκτίμηση
Λυγερή Βασιλείου
Καλησπέρα Λυγερή,
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυμφωνούμε και επί της αρχής και επι της μέσης και επί του τέλους...
Δεν θέλω μια Εκκλησιαστική Δημοκρατία αλλά μια Δημοκρατική Εκκλησία με σεβασμό στο ρόλο της και κοινωνικό εργο....
Καλησπέρα Βασσια...
Mε τιμή,
Ζωγραφάκης Γρηγόρης
Kαλησπέρα αγαπητή Λυγερή!
ΑπάντησηΔιαγραφήΩραίος ο διάλογος μεταξύ εσού και του αρθρογράφου,φίλου Γρηγόρη Ζωγραφάκη.
Προσωπικά στο συγκεκριμένο θέμα έχω μια πολύ αιρετική άποψη και θα σου την πω:Η Εκκλησία δεν είναι ούτε κράτος,ούτε επιχείρηση αλλά ένας από τους θεσμούς του κράτους με συγκεκριμένο ρόλο,έργο και αποστολή,που από τη στιγμή που δεν επιτελούνται ίσως είναι περιττή η ύπαρξή της.Δυστυχώς οι εκπρόσωποί της (στα υψηλά κλιμάκια) από πολλά χρόνια πριν έχουν ξεστρατίσει του ρόλου τους κι έχουν κάνει κύριο έργο τους την οικονομική δραστηριότητα με σκοπό το κέρδος.
Αν πάμε στα χρόνια της Τουρκοκρατίας θα δούμε πως οι εκπρόσωποι της εκκλησίας κράτησαν το γένος ενωμένο,μορφωμένο και με υψηλό το φρόνημα και μάλιστα πρωτοστάτησαν και στην επανάσταση του 21!Θα μπορούσαν και σήμερα αντί να συστρατεύονται με τους εκάστοτε κυβερνώντες και να κάνουν την εκκλησία οίκο εμπορίου (ένας απ' αυτούς ταλανίζει τη χώρα τέσσερα χρόνια τώρα) να προσφέρουν κοινωνικό έργο,να διαφωτίζουν το λαό και γιατί όχι σε κρίσιμα ζητήματα να παίρνουν θέση.Αλλο πράγμα η έκφραση γνώμης κι άλλο πράγμα η κομματική θέση!Ειλικρινά δεν κατάλαβα ποτέ το λόγο ύπαρξης της αμύθητης εκκλησιαστικής περιουσίας.Για ποιο λόγο συσσωρεύουν πλούτο,κυρίως σε ακίνητα;Και γιατί δεν προσφέρουν κοινωνικό έργο φτιάχνοντας οικοτροφεία,νοσοκομεία,παιδικούς σταθμούς κι ότι τέλος πάντων έχει ανάγκη η κάθε μητροπολιτική περιφέρεια.Δεν χρειάζεται να σου πω εγώ,θα το ξέρεις,πόσο χρήμα διακινείται στις μητροπόλεις και πόσοι παρατρεχάμενοι των μητροπολιτών τρώνε με δέκα μασέλες.
Μη πάμε μακριά,θυμήσου τι κατέγραψαν στο σπίτι του κοιμηθέντος Χριστόδουλου!
Θα μπορούσα να γράψω κι άλλα,όπως ότι το χρήμα που διακινείται σε Εκκλησία και Στρατό(είμαστε η 5η χώρα στον κόσμο σε αγορές οπλικών συστημάτων)θα είχαν σώσει την οικονομία της χώρας και θα είχαμε κι αποθέματα!
Επειδή φοβάμαι πως με όλα αυτά ίσως παρεξηγηθώ πολύ άσχημα σημειώνω:
Δεν είμαι άθεος,απλά δεν υπήρξα ποτέ οπαδός και χειροκροτητής!
Από την Εκκλησία απαιτώ έντονη κοινωνική παρέμβαση με παράλληλη οικονομική συνδρομή,όχι πολιτική παρέμβαση!
Να είσαι καλά,καλό βράδυ κι ελπίζω να μη με αφορίσεις!
@v for vendetta...
ΑπάντησηΔιαγραφήΑγαπητέ Γρηγόρη δεν έχω να συμπληρώσω κάτι άλλο.Σ' ευχαριστώ και για τα άρθρα σου αλλά και για τον ευγενικό διάλογο με τους φίλους της σελίδας.
Να είσαι καλά,καλό βράδυ!
Αγαπητέ Ανώνυμε σεβαστές οι απόψεις σου αλλά εκτός θέματος όπως θα πρόσεξες!Καλό βράδυ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΒάσσια μου καλησπέρα!
ΑπάντησηΔιαγραφήΒλέπω πως οι απόψεις μας στο θέμα εκκλησία βρίσκονται πολύ κοντά!
Ρίξε μια ματιά στο πρώτο σχόλιό μου που απευθύνεται στη φίλη Λυγερή.
Να είσαι καλά,καλό βράδυ!
φιλε μου Δημήτρη,ευχαριστω για τη "φιλοξενία" και τις συζητήσεις...Και χαιρομαι πραγματικά που σας ανακαλυψα....
ΑπάντησηΔιαγραφήΜε τιμη,
Γρηγορης Ζωγραφακης