Παρασκευή 24 Νοεμβρίου 2017

BLACK FRIDAY: Ευκαιρία ή εκμετάλλευση;


Ο ξενόφερτος θεσμός του Black Friday, κατά τον οποίο τα καταστήματα που συμμετέχουν διαφημίζουν πολύ δελεαστικές προσφορές σε επιλεγμένα προϊόντα για περιορισμένο αριθμό ημερών, αντιμετωπίζεται από πολλούς καταναλωτές ως ευκαιρία για αγορές.

Με μια πιο προσεκτική ματιά, η «γιορτή προσφορών», φαίνεται να βάζει ένα ακόμα λιθαράκι, στη χειροτέρευση των εργασιακών συνθηκών των εργαζομένων στο χώρο του εμπορίου, καθώς συχνά συνοδεύεται με επέκταση του ωραρίου των καταστημάτων (άνοιγμα καταστημάτων από τις 8 π.μ.).

Ο καταναλωτικός παροξυσμός που με τεχνάσματα δημιουργούν οι μεγάλοι παράγοντες του εμπορίου (black Friday, άνοιγμα καταστημάτων τις Κυριακές, λευκές νύκτες κλπ) συνοδεύεται δυστυχώς, με επιβολή πολύωρης, συχνά μη αμειβόμενης ανάλογα, εργασίας στους εργαζόμενους.

Την ίδια στιγμή, πλήττονται μικρομεσαίες επιχειρήσεις, οι οποίες δεν είναι σε θέση να διαθέσουν τα προϊόντα τους σε τόσο χαμηλές τιμές, ώστε να ανταγωνιστούν τα μεγάλα πολυκαταστήματα, τα οποία φαίνεται για άλλη μια φορά να επιδιώκουν τη συγκέντρωση της αγοράς στα «χέρια» τους, με τη συνακόλουθη εκτόξευση των τζίρων τους.

Όλα αυτά, δεν μπορούν να μας αφήνουν αδιάφορους ως καταναλωτές. Κάθε είδους τέτοιο τέχνασμα, έχει συνέπειες και στον καταναλωτή, ο οποίος βομβαρδίζεται ανελέητα από διαφημίσεις, οι οποίες του ασκούν ψυχολογική πίεση να σπεύσει στα μαγαζιά προκειμένου να εκμεταλλευτεί τις προσφορές.

Οι δύσκολες οικονομικές συνθήκες που επικρατούν στη χώρα, η συρρίκνωση του οικογενειακού προϋπολογισμού, αλλά και η διαρκής καταπάτηση εργασιακών δικαιωμάτων, κάνουν το «θεσμό» του Black Friday, να φαντάζει ξένος και παράταιρος για το σύνολο της κοινωνίας.

Ενωση εργαζομένων καταναλωτών Ελλάδας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Read more: Go to TOP and Bottom