Κυριακή 15 Οκτωβρίου 2017

Η διαπλοκή της κοκαΐνης στη Μεσόγειο


Μεγάλο χτύπημα σε διεθνές κύκλωμα κοκαΐνης που είχε πλοκάμια εκτός από την Ιταλία και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, επέφεραν οι αρχές της γείτονας χώρας. Η οικονομική αστυνομία
σε συνεργασία με τις εισαγγελικές αρχές για την καταπολέμηση της μαφίας, τα τελευταία 24ωρα πραγματοποίησαν στη Ρώμη, την επιχείρηση «Romana – Fireman», μια από τις μεγαλύτερες των τελευταίων ετών στην Ιταλία με συμμετοχή 200 αστυνομικών.

Συνολικά συνελήφθησαν 19 άτομα εγκέφαλοι για εμπλοκή στο διεθνές αυτό κύκλωμα το οποίο είχε τις ρίζες του στη Λατινική Αμερική και στον Άγιο Δομίνικο. 
H διαδρομή των ναρκωτικών
H διαδρομή των ναρκωτικών

Μεταξύ των συλληφθέντων και ο πρώην αρχηγός των Ultras (οργανωμένοι οπαδοί) της ομάδας Λάτσιο ενώ καταζητείται ένας υψηλόβαθμος αξιωματικός της αστυνομίας του Άγιου Δομίνικου, ο οποίος ουσιαστικά κινούσε τα νήματα.

Ultras - οργανωμένοι οπαδοί της Λάτσιο
Ultras - οργανωμένοι οπαδοί της Λάτσιο

Πρόκειται για τον Σάντο Μεντίνα Φμίλια, γνωστό και στη DEA (αμερικανική υπηρεσία καταπολέμησης ναρκωτικών) με το όνομα «Νάτσο».



Το κύκλωμα διακινούσε μεγάλες ποσότητες κοκαΐνης σε κοντέινερ πλοίων αλλά και σε δέματα τα οποία ταξίδευαν με αεροπλάνα. Η κόκα ταξίδευε από τον Άγιο Δομίνικο στο αεροδρόμιο της Μαλπένσα της Ιταλίας μέχρι το λιμάνι του Κάλιαρι και του Παλέρμο (Σικελία). 



Φυσικά το εμπόρευμα για να μπορέσει να διακινηθεί εντός και εκτός Ιταλίας, χρειαζόταν εσωτερικό κύκλωμα που δεν ήταν άλλο από μέλη της ιταλικής Μαφίας του νότου, τη γνωστή Ντραγκέτα. 

Ερευνούνται επαφές του καρτέλ και με την Ελλάδα 
Η κόκα έφτανε σε αεροδρόμια και λιμάνια και στη συνέχεια διανεμόταν οδικώς στην Ιταλία

Εξαιρετικό ενδιαφέρον έχει το γεγονός πως τα δέματα της κοκαΐνης περνούσαν τον έλεγχο των αεροδρομίων, χάρη σε υπαλλήλους οι οποίοι δούλευαν για το συγκεκριμένο διεθνές κύκλωμα. Μια πολύ καλά στημένη δουλειά η οποία επέφερε εκατομμύρια ευρώ κέρδη και διακίνηση τόνων κοκαΐνης. Η κόκα έφτανε σε αεροδρόμια και λιμάνια και στη συνέχεια διανεμόταν οδικώς στην Ιταλία. Μεγάλες ποσότητες όμως προορίζονταν για το εξωτερικό, κάτι το οποίο διερευνάται από τις αρχές σχετικά με τις χώρες, χωρίς να αποκλείεται και η Ελλάδα. 
Τα ναρκωτικά στο αεροδρόμιο
Τα ναρκωτικά στο αεροδρόμιο

Ήδη σύμφωνα με πληροφορίες του zougla.gr από τις ιταλικές Αρχές,διερευνούνται διασυνδέσεις του εν λόγω κυκλώματος και στην Ελλάδα υπό τη μορφή όμως του θύλακα διανομής. Οι άνδρες της ιταλικής δίωξης, επισημαίνουν πως είναι πολύ πιθανό - βάση άλλων υποθέσεων στο παρελθόν - η Ντραγκέτα να συνεργάζεται με κυκλώματα στην Ελλάδα τα οποία έχουν αρχηγικά μέλη Αλβανούς. 

Η κοκαΐνη μέσα σε σάκους στο αεροδρόμιο
Η κοκαΐνη μέσα σε σάκους στο αεροδρόμιο

Στη Ρώμη το αρχηγείο του καρτέλ 
Κάτι το οποίο έχει προβληματίσει αρκετά τις Αρχές, είναι το γεγονός πως οι αποφάσεις για την εσωτερική διακίνηση των ναρκωτικών παίρνονταν από τη Ρώμη, γεγονός που ενισχύει τις ενδείξεις πως η πρωτεύουσα της Ιταλίας, μετατρέπεται σιγά σιγά σε κέντρο ισχυρών καρτέλ που συνεργάζονται με τη Λατινική Αμερική.


Οι διεφθαρμένοι αστυνομικοί του Αγίου Δομίνικου και ο βαρόνος της Ρώμης 


Ο «Νάτσο» κινούσε τα νήματα, με υποστήριξη από την ίδια την υπηρεσία του, αφού είχε αναλάβει τη διακίνηση των ναρκωτικών από τη Βολιβία στον Άγιο Δομίνικο και στη συνέχεια στην Ιταλία. 

Ο συγκεκριμένος ήταν σε συνεχή επαφή με τον Ιταλό βαρόνο στη Ρώμη Μάουρο Ντε Μπερνάντις, προκειμένου να γίνεται η διακίνηση στη γείτονα χώρα αλλά και σε άλλες Ευρωπαϊκές σε συνεργασία πάντα με τη μαφία του νότου, τη Ντραγκέτα και συγκεκριμένα με τη γνωστή στις αρχές φαμίλια Αλβάρο.
Ο Σάντο Μεντίνα Φμίλια, γνωστός και ως 'Νάτσο'
Ο Σάντο Μεντίνα Φμίλια, γνωστός και ως 'Νάτσο'

Οι εισαγγελείς αλλά και οι αστυνομικοί που χειρίστηκαν την υπόθεση παραμένουν προβληματισμένοι σχετικά με τους τρόπους που βρίσκουν τα καρτέλ της Νότιας Αμερικής για να μπορέσουν να περνούν τεράστιες ποσότητες ναρκωτικών σε χώρες της Γηραιάς Ηπείρου, μεταξύ αυτών και η χώρα μας.

Φωτογραφία μέλους του καρτέλ στο αεροδρόμιο - από τις παρακολουθήσεις
Φωτογραφία μέλους του καρτέλ στο αεροδρόμιο - από τις παρακολουθήσεις

Πιστεύουν όμως, πως αν ξηλώνεται ο θύλακας διανομής, το καρτέλ πρέπει να οργανωθεί ξανά προκειμένου να βρει νέους για τη διακίνηση. Έτσι κερδίζουν λίγο χρόνο αποκτώντας σημαντικές πληροφορίες για την επόμενη επιχείρηση.

http://www.zougla.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Read more: Go to TOP and Bottom