Κυριακή, 2 Ιουλίου 2017

Δήμος Ζωγράφου: Συγκοινωνιακή εμπλοκή με την γραμμή 235, ή απλά η κορυφή του παγόβουνου;


του Άρη Ζωγράφου*

Για αρχή, ας σημειώσουμε τα βασικά, αυτά που μάθαμε στο Δημοτικό σχολείο, ότι δηλαδή η κορυφή αυτή αποτελεί μόνο το ένα δέκατο του υπόλοιπου παγόβουνου!
Παρ’ όλα αυτά όμως, ορισμένοι επιμένουν να βλέπουν μόνο μέχρι εκεί.
Παρατηρώ – σε τοπικό τύπο αλλά και σε διαδίκτυο – την προσπάθεια ορισμένων να εξωραΐσουν ένα από τα καθοριστικά, για την ποιότητα της ζωής των κατοίκων της πόλης μας, πρόβληματα του δήμου μας: την Κινητικότητα!
- Πώς;
- Με την προσφιλή, για όλες τις μορφές εξουσίας, τακτική, απλά πετώντας την “μπάλα” στην εξέδρα.
Όμως τελικά το πρόβλημα της κινητικότητας του δήμου Ζωγράφου δεν είναι η Γ. Ζωγράφου και  το 235. Είναι πιο βαθύ, είναι θα έλεγα δομικό, και προέρχεται από πολύ μακριά.
Και το θέμα που εδώ συζητάμε, είναι το κατά πόσο θέλουμε να το λύσουμε. Γιατί έστω ότι το 235 αύριο ανεβαίνει την Γ. Ζωγράφου, φαντάζεστε ότι κερδίσαμε κάτι; Ότι έγινε η πόλη πιο ανθρώπινη;
Όταν λοιπόν βλέπεις ξεκάθαρα την κορυφή του παγόβουνου, οφείλεις να αναρωτηθείς για αυτό που ήδη γνωρίζεις ότι βρίσκεται κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας.
Είναι νομίζω κοινός τόπος η άποψη πως η ταλαιπωρημένη μας πόλη έχει επανειλημμένα “κακοποιηθεί” και συνεχίζει καθημερινά να “κακοποιείται”  κυκλοφοριακά. Έχουμε δημιουργήσει μια πόλη τέρας, στην οποία δεν μπορείς να κινηθείς πουθενά, όπου νιώθεις παντού εγκλωβισμένος, από τις πολεμίστρες της Λ. Παπάγου μέχρι τις “καταλήψεις”  δρόμων και πεζοδρομίων…!
Όλοι όσοι δείχνουν σήμερα – παρατάξεις και άτομα -  με το δάκτυλο, καλό θα είναι να αναλογιστούν τι έκαναν όταν αυτή η πόλη άρχιζε να κακοφορμίζει χρόνια τώρα!
Οτιδήποτε βιώνουμε σήμερα, έχει σχεδιαστεί, υποστηριχθεί και υλοποιηθεί από παρατάξεις και ανθρώπους οι οποίοι  έχουν και όνομα και επώνυμο! Οι εκάστοτε διοικήσεις του δήμου, πορεύτηκαν κλείνοντας το μάτι, σε συμφέροντα και πολιτικές ξένες με την ποιότητα ζωής των κατοίκων του δήμου μας.
Και τώρα τί κάνουμε;
Μόνο μια ολιστική λύση θα μπορούσε να είναι το μέλλον αυτής της πόλης: Ο Επανασχεδιασμός της, έτσι ώστε να εξυπηρετεί πέντε κύριες απαιτήσεις – προκλήσεις:
  • Υψηλή ποιότητα ζωής των κατοίκων
  • Αποτελεσματική χρήση και κατανομή των πόρων
  • Αρμονική συνύπαρξη όλων των χρηστών του δρόμου
  • Γρήγορη και ασφαλή μεταφορά ανθρώπων και αγαθών
  • Εναλλακτικές μορφές μετακίνησης με άξονα την βιώσιμη κινητικότητα
- Μπορούμε!
- Θέλουμε;
Υ.Γ. (Τώρα τι μπορεί να γίνει άμεσα και  τι μπορούμε να δοκιμάσουμε μακροπρόθεσμα;)
Η άμεση ανακούφιση των κατοίκων περνάει μέσα και από απλές κινήσεις, αλλά και από ρηξικέλευθες προτάσεις και  γενναίες πολιτικές, όπως:
  • Να ανοίξουν όλα τα γκαράζ του δήμου, για την στάθμευση των κατοίκων και των επαγγελματιών του χώρου, με ένα συμβολικό τίμημα και να απαγορευτεί η στάθμευση σε όλο το μήκος της Γ. Ζωγράφου
  • Να απελευθερώσουμε όλους τους δρόμους που έχουν καταληφθεί από οχήματα και ζαρτινιέρες
  • Να απελευθερωθούν όλα τα πεζοδρόμια, για την απρόσκοπτη μετακίνηση των πεζών
  • Να υπάρχουν συγκεκριμένοι χώροι φόρτωσης – εκφόρτωσης των οχημάτων τροφοδοσίας
  • Να δημιουργηθούν κινητές λωρίδες ανά κατεύθυνση για την μετακίνηση
  • Να γίνει ριζική αναδιάρθρωση της δημοτικής συγκοινωνίας, με ταχτικά δρομολόγια κι ανανεωμένο στόλο, για να είναι ελκυστικότερη και παράλληλα να υπάρχει συστηματική προσπάθεια ενημέρωσης του μεταφερόμενου κατοίκου και στοχοποίηση απαιτητών διαδρομών
  • Να ξεκινήσουμε ένα πιλοτικό πρόγραμμα για αυτοκίνητα χωρίς οδηγό, που θα καλύπτουν ειδικές ανάγκες μετακίνησης εντός του δήμου
  • Να περιοριστεί το ανώτατο όριο ταχύτητας στα 40km/h σε όλο τον δήμο και να τοποθετηθούν στα βασικά σημεία παραβατικότητας, πινακίδες υπόδειξης ταχύτητας με ραντάρ
  • Να ξεκινήσουμε την κατασκευή τρισδιάστατων διαβάσεων πεζών σε ευαίσθητους κυκλοφοριακά χώρους
  • Να οριοθετήσουμε γύρω από τα σχολεία, χώρους ήπιας κυκλοφορίας και ακτινικά προς αυτά, διαδρομές που θα χρησιμοποιηθούν για δράσεις μετακίνησης από και προς το σχολείο, όπως το Walk To School κ.α.
Εχουμε το προνόμιο ως Δήμος, να μην έχουμε διαμπερή κυκλοφορία. Θα μπορούσαμε λοιπόν να βάλουμε τις βάσεις για μια σύγχρονη και ανθρώπινη πόλη, με δρόμους που θα κατακλύζονται από την διαφορετικότητα, την ομορφιά και την ζωντάνια!

*Άρης Ζωγράφος:
Διευθυντής Σπουδών στις Πρότυπες Σχολές Ζωγράφος
Πρόεδρος Πανελληνίου Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδήγησης και Κυκλοφοριακής Αγωγής
http://zografos.com/

Διαβάστε σχετικά:
Με πλαστικά κολωνάκια προσπαθούν να λύσουν το πρόβλημα της Λ/Γ 235 στου Ζωγράφου

Δεν υπάρχουν σχόλια: