Τετάρτη 25 Μαρτίου 2015

8 λεπτά τρόμου στον αέρα των Γαλλικών Αλπεων - Τι οδήγησε στην τραγωδία,πως χάθηκαν 150 ψυχές


- Με το φως της ημέρας ξανάρχισαν οι έρευνες στα συντρίμμια του αεροπλάνου τύπου Airbus Α320 της Germanwings στις Γαλλικές Αλπεις
- Τι δείχνει το μαύρο κουτί που βρέθηκε και στο οποίο έχουν καταγραφεί οι ήχοι στο πιλοτήριο
- Σύμφωνα με την Γαλλική κυβέρνηση το αεροπλάνο δεν εξερράγη, κάτι που μειώνει τις πιθανότητες τρομοκρατικού χτυπήματος
- Νεκροί και οι 150 που επέβαιναν στο αεροπλάνο 


Οι πτήσεις των ελικοπτέρων που μεταφέρουν τους ερευνητές στον τόπο της συντριβής του Airbus A320 της Germanwings επαναλήφθηκαν σήμερα το πρωί από το αεροδρόμιο της Σεν-λεζ-Αλπ (νότιες γαλλικές Άλπεις), όπως έγινε γνωστό από δημοσιογράφο του Γαλλικού Πρακτορείου.

Τέσσερα ελικόπτερα της Χωροφυλακής προσγειώθηκαν λίγο πριν από τις 09:00 (ώρα Ελλάδας) στο εν λόγω αεροδρόμιο, στο οποίο βρίσκονται περίπου 30 άτομα, τα περισσότερα ένστολα. 

Όλα τα ενδεχόμενα πρέπει να εξετασθούν για να εξηγηθεί γιατί το γερμανικό Airbus A320 συνετρίβη χθες, Τρίτη, σε πλαγιά των Άλπεων, όμως μια τρομοκρατική επίθεση δεν είναι το πιο πιθανό σενάριο, δήλωσε σήμερα ο γάλλος υπουργός Εσωτερικών Μπερνάρ Καζνέβ στον ραδιοσταθμό RTL.

Ο υπουργός εξήγησε πως "τα συντρίμμια του αεροπλάνου είναι συγκεντρωμένα σε μια επιφάνεια 15 στρεμμάτων, είναι ασφαλώς μια σημαντική έκταση επειδή η πρόσκρουση ήταν ισχυρή, αλλά αυτό δείχνει πως το αεροπλάνο φαίνεται ότι δεν εξερράγη" και γι' αυτό το τρομοκρατικό σενάριο "δεν είναι το σενάριο που προκρίνουμε".

Ο Καζνέβ επιβεβαίωσε πως το μαύρο κουτί που βρέθηκε χθες ήταν ο καταγραφέας ήχων και συνομιλιών στο πιλοτήριο και πρόσθεσε πως έχει υποστεί ζημιές, αλλά εξακολουθεί να μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να αντληθούν πληροφορίες.

Νωρίτερα πηγή προσκείμενη στην έρευνα είχε δηλώσει πως το CVR (cockpit voice recorder, το μαύρο κουτί στο οποίο καταγράφονται όλοι οι ήχοι και οι συνομιλίες στο πιλοτήριο) βρέθηκε, έχει υποστεί ζημιές και μεταφέρθηκε σήμερα το πρωί στο BEA (Γραφείο Ερευνών και Αναλύσεων) στο Παρίσι, ενώ συνεχίζεται η αναζήτηση του δεύτερου μαύρου κουτιού, στο οποίο καταγράφονται τα δεδομένα της πτήσης.

Η εξέταση του CVR θα επιτρέψει στους ερευνητές να ακούσουν τις συνομιλίες ανάμεσα στους πιλότους, αλλά επίσης όλους τους ήχους και τις ανακοινώσεις που ακούσθηκαν στο πιλοτήριο και τους συναγερμούς που μπορεί ενδεχομένως να ήχησαν.

Μια λεπτομερέστερη ακουστική ανάλυση μπορεί επίσης να επιτρέψει να γίνει γνωστή για παράδειγμα η κατάσταση λειτουργίας των κινητήρων.

Όμως μόνον η εξέταση και των δύο μαύρων κουτιών θα επιτρέψει στους ερευνητές να κατανοήσουν με βεβαιότητα τις ακριβείς συνθήκες της τραγωδίας. Διότι το δεύτερο μαύρο κουτί, το FDR (flight data recorder, καταγραφέας δεδομένων πτήσης), καταγράφει δευτερόλεπτο το δευτερόλεπτο όλες τις παραμέτρους σε 25 ώρες πτήσης (ταχύτητα, ύψος, πορεία...).

Υπεύθυνοι του BEA, στο οποίο έχει ανατεθεί η έρευνα αυτή, πρόκειται να δώσουν συνέντευξη Τύπου στην έδρα του Γραφείου σήμερα στις 17:00 (ώρα Ελλάδας) στο Μπουρζέ, προάστιο του Παρισιού.


Συνέβη κάτι στον κινητήρα;
Τα διάφορα συστήματα καταγραφής δείχνουν ότι η ταχύτητα του αεροσκάφους την ώρα της συντριβής ήταν περίπου στα 350 μίλια την ώρα, κάτι το οποίο μπορεί να υποδεικνύει βλάβη στον κινητήρα.
Και αυτό γιατί η συγκεκριμένη ταχύτητα, τα 350 μίλια την ώρα, είναι η ταχύτητα που ένας πιλότος επιδιώκει να πιάσει πριν προσπαθήσει να ξανανάψει τις μηχανές μετά από μια διπλή αποτυχία εκκίνησης κινητήρα. Τουλάχιστον αυτό υποστήριξε ειδικός πτήσεων μιλώντας στο Sky News.
Η πτήση 4U9525, η οποία απογειώθηκε από τη Βαρκελώνη για το Ντίσελντορφ στις 10:01 τοπική ώρα, άρχισε να χάνει ύψος ένα λεπτό αφότου «έπιασε» το ύψος πτήσης.
Βουτιά θανάτου σε οκτώ λεπτά
Στη συνέχεια έπεσε από τα 38.000 πόδια στα 6.000 πόδια σε λιγότερο από οκτώ λεπτά, προτού συντριβεί.
Οι γαλλικές αρχές αεροπορίας ανέφεραν χθες ότι το αεροσκάφος δεν έχε εκπέμψει σήμα κινδύνου και ότι η επαφή του πύργου ελέγχου με το πιλοτήριο του Airbus της Germanwings χάθηκε στις 10:30. Αξίζει να σημειωθεί, πάντως, ότι χθες αρχικά οι αεροπορικές αρχές διέρρεαν την πληροφορία ότι ο πιλότος είχε εκπέμψει σήμα κινδύνου, ωστόσο λίγο αργότερα έγινε γνωστό ότι ήταν ο πύργος ελέγχου της Μασαλίας που αποφάσισε να θέσει το αεροπλάνο σε κίνδυνο, καθώς το παρακολουθούσε να χάνει ύψος και δεν είχε καμία επαφή με τον πιλότο.
Προσπάθησε να προσγειώσει το αεροσκάφος ο πιλότος;
Και ενώ κάποιοι ειδικοί αφήνουν ανοιχτό το ενδεχόμενο οι πιλότοι να είχαν χάσει τις αισθήσεις τους, η Μαίρη Σκιάβο, αναλυτής αεροπορίας, μιλώντας στο CNN τόνισε ότι με βάση τα στοιχεία που υπάρχουν για την ταχύτητα του αεροπλάνου θα μπορούσε να εξαχθεί το συμπέρασμα ότι ο έλεγχος του αεροσκάφους δεν είχε χαθεί τελείως. Αντιθέτως, όπως υποστηρίζει, ο πιλότος μπορεί έως έναν βαθμό να είχε τον έλεγχο του αεροπλάνου. «Αν ο κινητήρας είχε σταματήσει να λειτουργεί, το αεροπλάνο θα είχε συντριβεί σε ελάχιστα λεπτά», συνέχισε, προσθέτοντας ότι ο πιλότος μπορεί να προσπάθησε να κάνει αναγκαστική προσγείωση ή ότι το αεροπλάνο «βρήκε» στις πλαγιές των Αλπεων.
Ο θόρυβος στην πόρτα που καθήλωσε το αεροσκάφος τη Δευτέρα
Από την πλευρά της, η εταιρεία δηλώνει ότι θα ερευνήσει πλήρως το τι συνέβη, ενώ όσον αφορά το κατά πόσο μπορούσε να πετάξει το αεροσκάφος, δήλωσε ότι είχε περάσει όλους τους τεχνικούς ελέγχους και ότι τη Δευτέρα είχε καθηλωθεί στο έδαφος για μια ώρα προκειμένου να γίνει κάποια επισκευή που αφορούσε σε κάποιον θόρυβο που έκανε η πόρτα του αεροπλάνου. «Το αεροσκάφος πετούσε και πάλι στις 10 το βράδυ», προσέθεταν.
Οσον αφορά τον πιλότο, δούλευε για πάνω από 10 χρόνια στη Lufthansa και τη θυγατρική της Germanwings και είχε πάνω από 6.000 ώρες πτήσης.
Εικόνες φρίκης στο σημείο της συντριβής
Εν τω μεταξύ, σοκ προκαλούν οι εικόνες από το σημείο της συντριβής στις γαλλικές Αλπεις, 100 χιλιόμετρα βόρεια της Νίκαιας. Το αεροσκάφος έχει γίνει σαν... σκόνη, αφού το μεγαλύτερο κομμάτι που έχει βρεθεί από αυτό δεν ξεπερνά σε μέγεθος αυτό της βαλίτσας. «Ναι, είδα ανθρώπους νεκρούς, είδα παιδιά, είδα και μωρά», δήλωσε -σοκαρισμένο- μέλος ενός από τα συνεργεία που έφθασαν στο σημείο μετά την τραγωδία για να περισυλλέξουν ό,τι μπορούν.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το σημείο στο οποίο συνετρίβη το αεροσκάφος είναι εξαιρετικά δύσβατο και προσβάσιμο μόνο από αέρος. Οι επιχειρήσεις των συνεργείων είχαν σταματήσει κατά τη διάρκεια της νύχτας και ξεκίνησαν πριν από λίγο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Read more: Go to TOP and Bottom