Τετάρτη 25 Μαρτίου 2015

Επτά αεροπορικές τραγωδίες σε 14 μήνες

ΑΝΑΠΑΝΤΗΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΣΥΓΓΕΝΕΙΣ ΕΚΑΤΟΝΤΑΔΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΠΟΥ ΧΑΘΗΚΑΝ
του Κώστα Μπετινάκη

Μόλις ένα εικοσιτετράωρο από την αεροπορική τραγωδία του Airbus A320 της Germanwings πολλά είναι τα ερωτήματα που περιμένουν απάντηση. 

Σήμερα οι πρώτες ανακοινώσεις για το «μαύρο» κουτί του αεροσκάφους της Germanwings - Στον τόπο της τραγωδίας Μέρκελ - Ολάντ - ΡαχόιΟι πληροφορίες που έχουν στην κατοχή τους οι Αρχές είναι ελάχιστες. Όλες οι ελπίδες για την εξακρίβωση των αιτιών της τραγωδίας εναπόκεινται στα στοιχεία που θα προκύψουν από το «μαύρο» κουτί «και όχι από υποθέσεις», όπως ανακοίνωσε η γαλλική αστυνομία.


Σύμφωνα με νεότερες πληροφορίες, στις 17.00 θα δοθούν οι πρώτες απαντήσεις από το «μαύρο» κουτί του μοιραίου αεροσκάφους της Germanwings.

Ο επικεφαλής του ομίλου Lufthansa Κάρστεν Σπορ δήλωσε σήμερα ότι το αεροπλάνο της χαμηλού κόστους εταιρείας Germanwings ήταν «τεχνικά άμεμπτο» και χαρακτήρισε «ανεξήγητο» το δυστύχημα. 

«Εξετάζουμε όλα τα πιθανά σενάρια για την αεροπορική τραγωδία στις Άλπεις, αλλά η τρομοκρατική επίθεση δεν είναι το πιθανότερο (από αυτά)» δήλωσε νωρίτερα ο Γάλλος υπουργός Εσωτερικών Μπερνάρ Κασνέβ. 

Στο φως νέες αποκαλύψεις για την κατάσταση του Airbus

Στο μεταξύ, ο βρετανικός Τύπος αναφέρει σήμερα ότι η πτώση του αεροπλάνου διήρκεσε όχι 8 αλλά 18 λεπτά, ενώ, σύμφωνα με πληροφορίες της «Daily Mail», το αεροσκάφος είχε τεχνικά προβλήματα στο σύστημα προσγείωσης, τα οποία μάλιστα το είχαν καθηλώσει στο έδαφος 24 ώρες πριν από την πτήση θανάτου στις γαλλικές Άλπεις. 



Την ίδια ώρα, πιλότοι και προσωπικό της Germanwings αρνούνται να μπουν στα αεροσκάφη μετά το πολύνεκρο δυστύχημα, με συνέπεια να έχει ακυρωθεί τουλάχιστον μία πτήση της εταιρείας. 



Στις λεπτομέρειες κρύβονται οι απαντήσεις για τα αίτια του δυστυχήματος


Τόσο η κατασκευάστρια εταιρεία όσο και η Germanwings δήλωσαν ότι επεξεργάζονται τα διαθέσιμα στοιχεία για να εντοπίσουν τυχόν λεπτομέρειες που θα ρίξουν φως στα αίτια της τραγωδίας.

Εκπρόσωπος της Airbus, πάντως, είπε πως «αν οι φόβοι μας επαληθευθούν, θα είναι μια μαύρη ημέρα για τη Lufthansa».

Οι καιρικές συνθήκες την ώρα του δυστυχήματος ήταν καλές και, σύμφωνα με εμπειρογνώμονες, το αεροσκάφος βρισκόταν σε διαδικασία «cruising», την ασφαλέστερη περίοδο για επιβάτες και πλήρωμα, με τη μικρότερη πιθανότητα πρόκλησης δυστυχήματος (μόλις 10%). Η Germanwings ανακοίνωσε πως ο πιλότος του μοιραίου αεροπλάνου είχε μεγάλη εμπειρία πτήσεων (πάνω από 10 χρόνια). Οι 150 ζωές που χάθηκαν στις γαλλικές Άλπεις καθιστούν τη συντριβή του Airbus το πλέον πολύνεκρο αεροπορικό δυστύχημα σε γαλλικό έδαφος από το 1981, όταν 180 άνθρωποι είχαν σκοτωθεί στην Κορσική.

Το αεροπλάνο

Το ευρωπαϊκό δικινητήριο «Αirbus A320» χαρακτηρίζεται ως «άλογο εργασίας» στον χώρο της σύγχρονης αεροπλοΐας. Είναι η ευρωπαϊκή απάντηση στο αμερικανικό «Boeing 737» και χρησιμοποιείται για μετακινήσεις που διαρκούν έως και πέντε ώρες.

Σε παγκόσμιο επίπεδο αυτήν τη στιγμή βρίσκονται εν ενεργεία 3.606 αεροσκάφη, τύπου A320, σύμφωνα με την Airbus. Άλλα 3.700 είναι στο στάδιο της κατασκευής, με πληθώρα παραγγελιών να έχει γίνει από ασιατικές χώρες. Πρόσφατα η Lufthansa έχει κάνει παραγγελίες για άλλα 100 νέα A320s. Το κόστος αγοράς του αεροσκάφους διαμορφώνεται στα 97 εκατ. δολάρια.

Σύμφωνα με την Airbus, οι δείκτες των A320 δείχνουν ότι σε κάθε ένα εκατ. απογειώσεις ο κίνδυνος δυστυχήματος διαμορφώνεται στο 0,14%. Το ποσοστό αυτό απηχεί τόσο στα αεροσκάφη που καταστράφηκαν όσο και σε εκείνα που τέθηκαν σε υποχρεωτική «αποστρατεία».

Τα αντίστοιχα στοιχεία για τα Boeing 737 είναι 0,11 σε κάθε ένα εκατομμύριο απογειώσεις, γεγονός που καθιστά τα δύο αυτά αεροσκάφη από τα ασφαλέστερα στον κόσμο. Τα αντίστοιχα ποσοστά για τους άλλους τύπους αεροπλάνων φθάνουν στο 0,76 ανά εκατομμύριο απογειώσεις.

Πάντως, το μοιραίο αεροσκάφος ήταν 24 χρόνων. Βρισκόταν, δηλαδή, στο ανώτατο ηλικιακό όριο της χρηστικής ζωής για τις μεγάλες αεροπορικές εταιρείες. Ωστόσο, η Germanwings (που ιδρύθηκε το 2002) υποστήριξε ότι «η ηλικία δεν παίζει κάποιο ρόλο, μια και η συντήρηση ρουτίνας είχε πραγματοποιηθεί στο αεροσκάφος από τη Lufthansa Technik τη Δευτέρα.

Επτά αεροπορικές τραγωδίες σε 14 μήνες

Σύμφωνα με στοιχεία αναλύσεων για θέματα ασφάλειας, σε κάθε 2,38 εκατ. πτήσεις το 2014 σημειώθηκε μία αεροπορική τραγωδία, ενώ το 2013 συνέβη δυστύχημα σε κάθε 1,91 εκατ. πτήσεις.

Στα στοιχεία αυτά δεν περιλαμβάνεται η απώλεια του αεροσκάφους των Μαλαισιανών Αερογραμμών πάνω από την Ουκρανία, όπου 298 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους. Το τραγικό αυτό συμβάν καταχωρήθηκε ως «πολεμική απώλεια» και όχι ως δυστύχημα.

Τα αεροπορικά δυστυχήματα

1) 11 Φεβρουαρίου 2014: στρατιωτικό μεταγωγικό αεροσκάφος «Hercules C-130» συντρίβεται στην ορεινή Αλγερία, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν 78 άνθρωποι. Ένα άτομο επέζησε.

2) 8 Μαρτίου 2014: χάθηκε αεροσκάφος της Malaysia Airlines που εκτελούσε την πτήση MH370. Είχε ξεκινήσει από την Κουάλα Λουμπούρ και είχε προορισμό το Πεκίνο. Μέχρι στιγμής δεν έχει βρεθεί κανένα ίχνος του.

3) 23 Ιουλίου 2014: σκοτώνονται 48 από τους 54 επιβαίνοντες του αεροσκάφους της TransAsia Airways. Το αεροπλάνο που εκτελούσε την πτήση GE222 έπεσε στη θάλασσα κοντά στο νησί Penghu λόγω δυσμενών καιρικών συνθηκών. 

4) 24 Ιουλίου 2014: αεροσκάφος McDonnell Douglas MD-83 της Air Algerie AH5017 χάνεται πάνω από το Μάλι λόγω κακοκαιρίας. Και οι 116 επιβαίνοντες σκοτώνονται.

5) 28 Δεκεμβρίου 2014: αεροσκάφος της AirAsia QZ8501 που ξεκίνησε από την πόλη Surabaya της Ινδονησίας στη Σιγκαπούρη χάνεται πάνω από τη θάλασσα της Ιάβας. Σκοτώθηκαν οι 162 επιβάτες και τα μέλη του πληρώματος.

6) 4 Φεβρουαρίου 2015: αεροπλάνο της TransAsia συντρίβεται στον ποταμό Κιλάγκ, στα περίχωρα της Ταϊπέι, λίγο μετά την απογείωση. 43 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους και 15 διασώθηκαν.

7) 24 Μαρτίου 2015: το πλέον πρόσφατο αεροπορικό δυστύχημα στις γαλλικές Άλπεις, με 150 νεκρούς.
http://www.zougla.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Read more: Go to TOP and Bottom