Πέμπτη 31 Ιανουαρίου 2013

Το σχέδιο «Αθηνά» του Αρβανιτόπουλου ή ο Καλλικράτης στην Παιδεία!!!

Κάθε υπουργός Παιδείας που σέβεται τον εαυτό του κατεβάζει κι ένα σχέδιο αναδιάρθωσής της! Ημουνα νιος,μαθητής Γυμνασίου,υπουργός Παιδείας της χούντας κάποιος Σιφναίος,όνειρό του που διατυμπάνιζε στον τότε τύπο η μεταρύθμιση της Παιδείας και ιδίως στην Ανώτατη εκπαίδευση.
Η χούντα έπεσε,εμείς γεράσαμε και κάθε υπουργός της μεταπολίτευσης αρχής γενομένης από το Γεώργιο Ράλλη κατέβαζε κι ένα νομοσχέδιο,το οποίο άλλαζε μόλις αναλάμβανε ο επόμενος.
Αποτέλεσμα η παιδεία 40 χρόνια μετά να έχει μαύρα χάλια και τα Ελληνόπουλα να γράφουν greekenglish και να μιλάνε με ελάχιστες ελληνικές λέξεις ανάκατα με ξενικές ορολογίες.
Σήμερα ήταν η σειρά του   Αρβανιτόπουλου να κατεβάσει το δικό του σχέδιο,το οποίο μάλιστα έχει κι όνομα,"Αθηνά",αν και στερείται επωνύμου!
Εμείς δεν είμαστε επαϊόντες αλλά από μια πρώτη ματιά διαπιστώνουμε ότι στόχος είναι η περικοπή κονδυλίων με τη συρρίκνωση της παιδείας.Μάλιστα συγχωνεύουν αρκετά τμήματα με διαφορετικό γνωστικό αντικείμενο.
Κάθε άλλο παρά στόχο δημιουργίας έχουν ενός πιο ανταγωνιστικού ανθρώπινου δυναμικού,το οποίο όχι μόνο δεν εξειδικεύεται αλλά συγχέεται σ' ένα δαιδαλώδες σύστημα.
Πιο πολύ για Καλλικράτη της παιδείας μας μοιάζει!
Ζείδωρον 
Δεν θα ξεπεράσει το 4% η μείωση του αριθμού των εισακτέων σε πανεπιστήμια και ΤΕΙ, με την εφαρμογή του σχεδίου «Αθηνά» για την αναδιάρθρωση του ακαδημαϊκού χάρτη της χώρας, όπως δήλωσε σήμερα ο υπουργός Παιδείας, Κ. Αρβανιτόπουλος, δίνοντας το σχέδιο στη δημοσιότητα.

Παράλληλα, θα μειωθούν κατά 94 τα τμήματα στο φετινό μηχανογραφικό των υποψηφίων των πανελλαδικών εξετάσεων. Πέρυσι ήταν 480 και τώρα θα είναι 386.
Επίσης, θα υπάρξει αύξηση των εισακτέων στα πανεπιστήμια, κατά 15% και ιδιαίτερα σε σχολές και τμήματα θετικής κατεύθυνσης, ενώ στα ΤΕΙ θα υπάρξει μείωση περίπου 30% σε τμήματα με ομοειδές γνωστικό αντικείμενο.

Σύμφωνα με τον κ. Αρβανιτόπουλο, στην Αθήνα θα λειτουργεί ένα ομοσπονδιακού τύπου πανεπιστήμιο, κατά τα πρότυπα της Βρετανίας και Γαλλίας, με την επωνυμία «Αδαμάντιος Κοραής» στο οποίο εντάσσονται το Γεωπονικό, το Οικονομικό, το Πάντειο, το Πανεπιστήμιο Πειραιά και το Χαροκόπειο.

Οι πόλεις που δεν θα έχουν κανένα τμήμα ή σχολή είναι 12. Πρόκειται για την Ιεράπετρα, τον Άγιο Νικόλαο Κρήτης, το Αίγιο, την Αμαλιάδα, τη Λευκάδα, το Αργοστόλι, τη Ναύπακτο, τη Λειβαδιά, τα Μουδανιά, τη Βέροια, την Έδεσσα και τη Νάουσα.

Στην Αθήνα δημιουργείται Ομοσπονδο Τεχνολογικό Ίδρυμα, στο οποίο υπάγονται τα ΤΕΙ Αθήνας, Πειραιά και η ΑΣΠΑΙΤΕ, ενώ, αναβαθμίζεται το Διεθνές Πανεπιστήμιο και θα συνδεθεί με τμήματα Ελληνικών Σπουδών πανεπιστημίων του εξωτερικού.

Τα πανεπιστήμια με διοικούσες επιτροπές ή λιγότερα από τέσσερα τμήματα της περιφέρειας απορροφώνται από άλλα πανεπιστήμια. Για παράδειγμα, το Πανεπιστήμιο Στερεάς Ελλάδος, χωρίζεται στα δύο και τα τμήματα της Λαμίας μεταφέρονται στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, ενώ ένα τμήμα απορροφάται από το Πάντειο. Το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας συγχωνεύεται με το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, ενώ, δύο τμήματά του μεταφέρονται στην Πολυτεχνική Σχολή του ΑΠΘ. Το Πανεπιστήμιο Δυτικής Ελλάδας απορροφάται από το Πανεπιστήμιο Πατρών.

Δεν θα απολυθούν ή απομακρυνθούν από την εργασία τους το διδακτικό προσωπικό και οι εργαζόμενοι στα τμήματα που συγχωνεύονται ή απορροφώνται. Επίσης, οι φοιτητές των τμημάτων αυτών θα παραμείνουν ώσπου να τελειώσουν τις σπουδές τους, αλλά θα μεταφερθούν στο τμήμα που θα απορροφήσει το δικό τους, σε όποιες περιπτώσεις συμβαίνει κάτι τέτοιο. Το ίδιο θα γίνει με τους διδάσκοντες και τους εργαζόμενους. Ακόμη, δεν θα εφαρμοστεί το πλαφόν της βάσης του 10.

Ο υπουργός Παιδείας τόνισε ότι ο διάλογος συνεχίζεται, αφού το σχέδιο θα σταλεί στα πανεπιστήμια. Επισήμανε, δε, ότι κατά την περίοδο κρίσης που περνάμε υπάρχουν, αλλά και δίδονται ευκαιρίες. «Δεν έχουμε» είπε «την πολυτέλεια του χρόνου, αλλά παρ' όλα αυτά ακολουθήθηκε η πολιτική διαλόγου με τους φορείς, ενώ εκθέσαμε τα κριτήρια και τους κανόνες στα πολιτικά κόμματα».

Ο κ. Αρβανιτόπουλος ανέφερε ότι στόχοι του υπουργείου είναι η ενίσχυση της δωρεάν δημόσιας παιδείας, η αναβάθμιση των ιδρυμάτων και η σύνδεσή τους με τον αναπτυξιακό χάρτη της χώρας, και μέριμνα είναι τα παιδιά, οι νέοι, οι προσδοκίες αυτών και των οικογενειών τους, να σπουδάζουν σε ισχυρά ιδρύματα με αντίκρυσμα στην αγορά εργασίας, ώστε να μην παίρνουν πτυχία που οδηγούν στην ανεργία.

Δείτε ολόκληρη την παρουσίαση του σχεδίου "Αθηνά" εδώ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Read more: Go to TOP and Bottom