Πέμπτη 29 Νοεμβρίου 2012

ΔΙΕΦΘΑΡΜΕΝΟΙ Ή ΑΝΙΚΑΝΟΙ; "Έχασαν" λαθρεμπορικό ιρανικό τάνκερ με 146.000 τ. πετρελαίου μεταξύ Σύρου & Μυκόνου!


Θα μπορούσε να είναι και τίτλος φαρσοκωμωδίας από αυτές που γυρίζονται κατά δεκάδες στο Χόλιγουντ: "Πως να χάσετε σε μία κλειστή θάλασσα ένα mega-tanker με 146.000 τόνους πετρελαίου"!Απίστευτο; Για όσους γνωρίζουν τα χάλια ή για την ακρίβεια την ανυπαρξία του συστήματος διαχείρισης ναυσιπλοΐας στο Αιγαίο, δεν προκαλεί καμία εντύπωση. Πως νομίζετε ότι μερικές εκατοντάδες χιλιάδες μετανάστες περνάνε κάθε χρόνο και φτάνουν στην ηπειρωτική Ελλάδα ή και στην Ιταλία και δεν τους αντιλαμβάνεται κανείς;
Ας δούμε λοιπόν την απίθανη περίπτωση του ιρανικού τάνκερ «Baical», το οποίο είναι ηλίου φαεινότερο, το τι έκανε ή το τι επιχειρούσε να κάνει: Λαθρεμπόριο πετρελαίου! Το «Baical» ναυπηγήθηκε το 2008 για λογαριασμό του ιρανικού Δημοσίου. Από τις 20/1/12 έχει αλλάξει τρεις φορές όνομα προκειμένου να καθίσταται δυσκολότερος ο εντοπισμός και η ταυτοποίησή του από ξένες διωκτικές αρχές.Έχει μετονομαστεί από «Sima» σε «Blossom» και τελευταία «Baical» με σημαία Τανζανίας.

Το τάνκερ (σχετικό δημοσίευμα που διασταυρώνει τις πληροφορίες του defencenet.gr υπήρξε και στην "Καθημερινή")  εντοπίστηκε το βράδυ της Τρίτης ανοιχτά της Σύρου όπου προσέγγισε για ανεφοδιασμό.
Προσέγγισε την Τρίτη τη Σύρο προκειμένου να ανεφοδιαστεί με καύσιμα. Οπως συνηθίζεται στις περιπτώσεις μεγάλων δεξαμενόπλοιων (έχει μήκος 240 μ.), αγκυροβόλησε στα ανοιχτά και η τροφοδοσία του θα γίνονταν με ειδικό πλοιάριο-banker της εταιρείας Sekavin που διατηρεί εγκαταστάσεις σε Πειραιά και Σύρο.
Με βάση τη συνήθη πρακτική, η εταιρεία και το Τελωνείο Σύρου επικοινώνησαν με το πλοίο ζητώντας να ελέγξουν, μεταξύ άλλων, τα συνοδευτικά έγγραφα για το φορτίο του, 146.000 τόνους αργού πετρελαίου.
Οπως όμως αποκαλύπτει πηγή που μετείχε στην έρευνα, στα παραστατικά δεν αναγραφόταν το όνομα του παραλήπτη, κάτι που ξεφεύγει από τη συνήθη πρακτική και κίνησε τις υποψίες των Aρχών.
Στις 8 το βράδυ της Τρίτης, το πλήρωμα του «Baical» αντιλαμβανόμενο πιθανόν ότι έχει κινήσει τις υποψίες των ελληνικών αρχών, απέπλευσε προς ... άγνωστη κατεύθυνση. Έτσι λένε από το υπουργείο.
Τώρα, αν μπορεί κάποιος να μας εξηγήσει πως είναι δυνατόν να φεύγει από την ... Σύρο, προς άγνωστη κατεύθυνση ένα τέτοιο "τέρας" το οποίο γίνεται αντιληπτό από δεκάδες μίλια και εν πάση περιπτώσει δεν απέπλευσε από την ... Μπόρα-Μπόρα στον Εηρνικό, κάπου 50 μίλια νότια από το Σούνιο ήταν!
Μάλιστα στις 20.57, ενώ έπλεε μεταξύ Σύρου και Μυκόνου, απενεργοποίησε το σύστημα AIS και όπως λένε "χάθηκε από τα ραντάρ"! Το πρώτο stealth-tanker του πλανήτη! Αν λοιπόν απενεργοποιήσει το σύστημα αυτόματου εντοπισμού (Automatic Identifi-cation System, AIS) ένα τάνκερ που μεταφέρει 146.000 τόνους πετρελαίου μεταξύ Σύρου και Μυκόνου, προφανώς κάπου εκεί υπάρχει μια τεράστια "μαύρη τρύπα" και χάνεται! Κάτι σαν το "Τρίγωνο των Βερμούδων". Αυτά τα ισχυρίζονται επίσημα και δεν ντρέπεται κανένας! .
Το τάνκερ ανήκει κατά πληροφορίες στο ιρανικό Δημόσιο και είναι σαφές ότι παραβιάζει το εμπάργκο που έχει επιβληθεί από την ΕΕ, αλλά το ερώτημα είναι "Που πήγαινε;" Στα Στενά για να μπει στην Μαύρη Θάλασσα; Μα, θα το έγραφαν τα χαρτιά. Απλά πήγαινε κάπου να ξεφορτώσει, πιο απλά πήγαινε στον Έλληνα λαθρέμπορο!
Χαρακτηριστικό είναι ότι ενώ είχε διαπιστωθεί το θέμα στα συνοδευτικά έγγραφα του πλοίου, αυτό αφέθηκε να αποπλεύσει, και μόνο έπειτα από 12 και πλέον ώρες (το πρωί της Τετάρτης) ο εισαγγελέας Σύρου εξέδωσε διαταγή για τον εντοπισμό και την ακινητοποίηση του τάνκερ.
Μήπως υπάρχει κάτι το πολύ σάπιο στο βασίλειο της Δανιμαρκίας; Μα, πάρα πολύ σάπιο; Γιατί το να εξαφανίζονται από την Σύρο (!) mega-tanker με 146.000 τόνους πετρελαίου δεν είναι ακριβώς αυτό που λέμε "αναμενόμενο".
Aπλά να πούμε ότι οι λαθρέμποροι πετρελαίου (μην φαντάζεστε τίποτα λούμπεν τύπους, είναι μεγάλα, πολύ μεγάλα ονόματα της ελληνικής κοινωνικής και οικονομικής ζωής με τεράστια επιρροή) έχουν μπλοκάρει την υλοποίηση του VTMIS σε όλο το Αιγαίο. Σε διαφορετική περίπτωση πως θα έκαναν την δουλειά τους και θα εξαφάνιζαν τάνκερ σαν βότσαλα;
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Read more: Go to TOP and Bottom