Πέμπτη 2 Φεβρουαρίου 2012

Η υπουργός της φωτοτυπίας και της ασιτίας αλλάζει τα πάντα στο Λύκειο νομίζοντας πως κάνει εκπαιδευτική μεταρρύθμιση - Διαβάστε ολόκληρη την πρότασή της


Με σκληρή γλώσσα υποδέχθηκε το ΚΚΕ τις προτάσεις της υπουργού Παιδείας Αννας Διαμαντοπούλου για το νέο λύκειο και τις νέες εισαγωγικές εξετάσεις.

"Η υπουργός Παιδείας, γνωστή ως υπουργός της φωτοτυπίας και της ασιτίας των μαθητών, με τις εξαγγελίες για το «νέο Λύκειο» και το εξεταστικό κάνει το δικό της παιχνίδι στην επιχείρηση ανασύνθεσης του σάπιου αστικού πολιτικού συστήματος.
Τη στιγμή που η κυβέρνηση του μαύρου μετώπου έχει ρίξει στα τάρταρα τη ζωή των λαϊκών οικογενειών και των παιδιών τους, τη στιγμή που η ανεργία των νέων θερίζει, μόνο ως πρόκληση μπορεί να εκληφθεί η δημαγωγία περί αποβολής του άγχους, η δήθεν επιλογή με βάση τις κλίσεις και η καραμέλα περί «ελεύθερης πρόσβασης».

Η λαϊκή οικογένεια και τα παιδιά της πρέπει να αντιπαλέψουν το νέο μορφωτικό οδοστρωτήρα, να διεκδικήσουν σύγχρονη, ολόπλευρη δημόσια και δωρεάν παιδεία, δουλειά για όλους, κόντρα στην πλουτοκρατία και τα κόμματά της που τους θέλουν «ναρκωμένους»".

Αφού είναι ανίκανοι να φτιάξουν μια πραγματικά δωρεάν Παιδεία με υποδομές ανάπτυξης και απασχόλησης όλων των νέων μας ανακατεύουν για πολλοστή φορά από τη μεταπολίτευση και 'δω την "τράπουλα" της Παιδείας για να βρίσκονται σε δουλειά!
Η πρόταση του υπουργείου Παιδείας για το «Νέο Λύκειο» και το νέο σύστημα πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση παρουσιάστηκε χθες στη Διακομματική Επιτροπή. Μεταξύ άλλων...
προβλέπεται μείωση των μαθημάτων και στις τρεις τάξεις του Λυκείου, εισάγεται η «ερευνητική» ή «συνθετική εργασία», ενώ το απολυτήριο διαχωρίζεται από τις εξετάσεις πρόσβασης σε ΑΕΙ-ΤΕΙ και προκύπτει από τον μέσο όρο της βαθμολογίας των μαθητών στην Α', Β' και Γ' Λυκείου. Παράλληλα, στο προτεινόμενο νέο σύστημα πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση δημιουργείται Ανεξάρτητος Εθνικός Οργανισμός Εξετάσεων, τα μαθήματα προς εξέταση για εισαγωγή στην Ανώτατη Εκπαίδευση θα είναι τρία έως πέντε (η Ελληνική Γλώσσα θα είναι υποχρεωτικά ένα από αυτά) και οι συντελεστές βαρύτητας για καθένα από αυτά θα διαμορφώνονται από τα ΑΕΙ-ΤΕΙ. Η πλήρης εφαρμογή του νέου τρόπου εισαγωγής θα ισχύσει από το σχολικό έτος 2014-15 και θα αφορά τους μαθητές που κατά το σχολικό έτος 2011/12 φοιτούν στη Γ' Γυμνασίου. «Στην Παιδεία υπάρχει ανάγκη μεταρρύθμισης σε όλα τα επίπεδα και κάθε μέρα που χάνεται την "πληρώνουμε" με χρόνια», δήλωσε κατά τη συνεδρίαση της Διακομματικής Επιτροπής η υπουργός Παιδείας Αννα Διαμαντοπούλου και ζήτησε τη συναίνεση της Ν.Δ. και του ΛΑΟΣ για το ζήτημα. Όπως είπε, «είναι κατανοητό σε όλους μας, πλέον, ότι στην Παιδεία απόλυτη προϋπόθεση είναι η εθνική συνεννόηση».

Τι αλλάζει στο Λύκειο

Σύμφωνα με την πρόταση της υπουργού Παιδείας σημαντικές αλλαγές θα υπάρξουν και στις τρεις τάξεις του Λυκείου. Αναλυτικά:
Στην Α' Λυκείου
Η Α' Λυκείου μειώνεται κατά 8 ο συνολικός αριθμός των μαθημάτων (από 16 σε 8), ούτως ώστε αφενός να γίνεται εμβάθυνση και να αποκτώνται ουσιαστικές γνώσεις σε κεντρικής σημασίας γνωστικά αντικείμενα, και, αφετέρου, να αναδεικνύεται η εσωτερική ενότητα γνωστικών αντικειμένων, που ως τώρα προσφέρονταν ανεξάρτητα αλλήλων. Συγκεκριμένα:
1. Δημιουργείται ενιαίος τίτλος «Ελληνική Γλώσσα (Αρχαία και Νέα Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία)», με διακριτά μαθήματα την «Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία», τη «Νεοελληνική Γλώσσα» και τη «Νεοελληνική Λογοτεχνία», για να αναδεικνύεται ο πλούτος και η εσωτερική συνοχή, η ιστορική συνέχεια και η εξέλιξη της ελληνικής γλώσσας και γραμματείας.
2. Ενοποιούνται τα μέχρι σήμερα ανεξάρτητα μαθήματα της «Άλγεβρας» και της «Γεωμετρίας» σε έναν ενιαίο τίτλο «Μαθηματικά».
3. Δημιουργείται ενιαίος τίτλος «Φυσικές Επιστήμες», με διακριτά μαθήματα τη «Φυσική», τη «Χημεία» και τη «Βιολογία» (η τελευταία αποτελεί καινοτόμο προσθήκη στην Α' Λυκείου).
4. Το μάθημα της «Τεχνολογίας» ενσωματώνεται στην «ερευνητική εργασία». Να σημειωθεί ότι, αντί του ενός απλού μαθήματος σχολείου που καταργείται, θεσπίζεται τώρα η πλήρης και ουσιαστική ενσωμάτωση των Νέων Τεχνολογιών σε όλα τα μαθήματα - και τούτο όχι για λόγους διακοσμητικούς, αλλά ουσίας: στην καρδιά της καινοτομικής σκέψης βρίσκεται η δυνατότητα να μαζεύει κανείς υλικό από όλες τις πηγές και μετά να συνδυάσει με τρόπο ευρετικό και να το υποβάλει σε κριτική επεξεργασία. Τόσο η διαδικασία της αναζήτησης και συλλογής υλικού όσο και της επεξεργασίας του είναι σήμερα κατεξοχήν δυνατή μέσα από το Διαδίκτυο και τις ποικίλες εφαρμογές. Μ’ αυτές επιδιώκεται να εξοικειωθεί ο μαθητής και στην εκπόνηση της ερευνητικής εργασίας, αλλά και σε όλα τα μαθήματα του σχολείου, μέσα από τα νέα Προγράμματα Σπουδών.
5. Το μάθημα «Αρχές Οικονομίας» μεταφέρεται στη Β' Λυκείου, σε ηλικία που οι μαθητές έχουν αποκτήσει περισσότερα ερεθίσματα και ενδιαφέρον, για να αντιλαμβάνονται τα οικονομικά φαινόμενα.
6. O «Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός», από το υποβαθμισμένο μονόωρο μάθημα που είναι σήμερα στην τάξη αυτή, αναβαθμίζεται αναδιοργανούμενο πλήρως και εντασσόμενο, ως οριζόντια δράση, στη σχολική ζωή. Μέσω σύγχρονων εκπαιδευτικών προσεγγίσεων (π.χ. με προσκλήσεις στο σχολείο επαγγελματικών ενώσεων, ή με σύνδεση με επαγγελματίες κατά τη διεξαγωγή των ερευνητικών εργασιών) και αναβαθμισμένων ψηφιακών υπηρεσιών επαγγελματικού προσανατολισμού και συμβουλευτικής, οι μαθητές υποστηρίζονται πλήρως, για να επιλέξουν το επαγγελματικό τους μέλλον.
7. Οι μαθητές υποχρεούνται να επιλέξουν την «ερευνητική εργασία», η οποία αξιολογείται και βαθμολογείται ισότιμα προς όλα τα άλλα μαθήματα.
Στη Β' Λυκείου
Στη Β' Λυκείου υπάρχουν διάφορες επιλογές. Πάντα με τη συμβουλευτική στήριξη και καθοδήγηση του σχολείου, οι μαθητές επιλέγουν (από έναν ενδεικτικό κατάλογο προσφερομένων μαθημάτων σχολείου – ακόμη και από ελεύθερες ατομικές επιλογές) έναν αριθμό μαθημάτων από τις κλασικές και τις ανθρωπιστικές επιστήμες, από τις επιστήμες τις θετικές, τις τεχνολογικές και εκείνες της υγείας. Με τον τρόπο αυτόν, οι επιλογές στη Β' Λυκείου έχουν χαρακτήρα κάθε άλλο παρά οριστικό και τελεσίδικο, αντίθετα, επιτρέπουν στους μαθητές σημαντικό βαθμό ευελιξίας, ακόμα και σε αυτόν τον προχωρημένο σταθμό των σπουδών τους.
Ο συνολικός αριθμός των μαθημάτων μειώνεται κατά 5 (από δεκαεπτά μαθήματα σε δώδεκα). Ο αριθμός αυτός είναι σταθερός και ανεξάρτητος από τη σύνθεση των μαθημάτων που επιλέγονται.
Στη Γ' Λυκείου
Στη Γ' Λυκείου, όταν οι στρατηγικοί στόχοι των παιδιών παίρνουν την τελική τους μορφή, διευκολύνεται η επιλογή μαθημάτων που αποφασίζουν οι μαθητές. Μεταξύ άλλων, η εσωτερική συμβουλευτική οφείλει να καθοδηγήσει τα παιδιά -ως προς τη σύνθεση των μαθημάτων εκείνων που απαιτούν τα Τμήματα των ΑΕΙ και ΤΕΙ για πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, για τους συντελεστές βαρύτητας και τα συναφή-, ακόμη και με την υπόδειξη «ενδεικτικών διαδρομών» ή «ενδεικτικών προγραμμάτων», τα οποία βέβαια κάθε άλλο είναι παρά υποχρεωτικά.
Μειώνεται κατά 6 ο συνολικός αριθμός μαθημάτων (από δεκαέξι μαθήματα σε δέκα).
Όπως υποστήριξε η υπουργός Παιδείας Άννα Διαμαντοπούλου, για όλες τις παραπάνω αλλαγές έχει γίνει πλήρης προγραμματισμός των αναγκών σε διδακτικό προσωπικό.

Τι αλλάζει στο εξεταστικό

Σύμφωνα με τη νέα πρόταση, οι μαθητές που σήμερα φοιτούν στη Γ ' τάξη του Γυμνασίου θα αντιμετωπίσουν όταν δώσουν Πανελλαδικές Εξετάσεις (δηλαδή μετά από 3 χρόνια) ένα τελείως διαφορετικό τοπίο:
- Οι εξετάσεις θα γίνονται σε δύο ομάδες. Μια ομάδα θα εξετάζεται ενδοσχολικά για τους μαθητές που θέλουν απλά να πάρουν το απολυτήριό τους. Και μια δεύτερη ομάδα θα ακολουθεί άλλη εξεταστική διαδικασία, με 3 έως 5 μαθήματα βαρύτητας για την εισαγωγή στα τμήματα της ανώτατης εκπαίδευσης της χώρας.
-Τα θέματα της πρώτης ομάδας, για το απολυτήριο, θα είναι κοινά για όλους τους μαθητές πανελλαδικά. Οι μαθητές θα δίνουν όλα τα μαθήματα που διδάσκονται. Με βάση το νέο πρόγραμμα σπουδών οι μαθητές κάνουν επιλογές μαθημάτων και διδάσκονται 8 μαθήματα στη Γ' Λυκείου, άρα θα δίνουν εξετάσεις σε 8 μαθήματα. Αν οι μαθητές δεν θέλουν να εισαχθούν στην Ανώτατη Εκπαίδευση δεν θα παίρνουν μέρος στην εξέταση της δεύτερης ομάδας θεμάτων.
- Οι εξετάσεις για την εισαγωγή σε Πανεπιστήμια και ΤΕΙ θα μπορούν να δίνονται περισσότερες από μία φορά ετησίως. Δηλαδή οι υποψήφιοι θα προσφεύγουν στον νέο Οργανισμό που θα συγκροτηθεί για τη διεξαγωγή των εξετάσεων και θα εξετάζονται 2 ή και 3 φορές τον χρόνο προκειμένου να πετύχουν τη βαθμολογία που απαιτείται.
- Μαθήματα και βαθμό βαρύτητας θα καθορίζουν τα τμήματα των Πανεπιστημίων και των ΤΕΙ, τα οποία για πρώτη φορά εμπλέκονται στη διαδικασία επιλογής των φοιτητών τους (κάτι που επί σειρά ετών διεκδικούσαν οι διοικήσεις τους).
- Μελετάται η μορφή των εξετάσεων που πιθανότατα θα είναι σε μορφή πολλαπλών ερωτήσεων από τράπεζα θεμάτων.
- Για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση της χώρας θα συνυπολογίζεται ο βαθμός κάθε υποψηφίου από την απόδοσή του και στις τρεις τάξεις του Λυκείου. Ωστόσο το ποσοστό αυτό στη συμμετοχή της τελικής βαθμολογίας του δεν θα είναι μεγάλο.
- Για τμήματα που έχουν χαμηλή ζήτηση σε Πανεπιστήμια και ΤΕΙ προτείνεται εισαγωγή στα προγράμματά τους χωρίς εξετάσεις.
Οι μαθητές που πηγαίνουν σήμερα στην Α' τάξη του Λυκείου θα δώσουν εξετάσεις στο υπουργείο Παιδείας καθώς δεν θα έχει ιδρυθεί ακόμη ο νέος εξεταστικός φορέας, αλλά με τα νέα δεδομένα (ενδοσχολικά για απολυτήριο, σε 3 έως 5 μαθήματα για εισαγωγή σε Πανεπιστήμια και ΤΕΙ). Αυτοί που φοιτούν σήμερα σε Β' και Γ' Λυκείου θα δώσουν εξετάσεις με το εξεταστικό σύστημα των Πανελλαδικών Εξετάσεων που ισχύει σήμερα.
Πάντως, μέχρι στιγμής τα άλλα δύο κόμματα της κυβέρνησης (Ν.Δ. και ΛΑΟΣ) δεν έχουν εκφραστεί επί του περιεχομένου του νέου νομοσχεδίου, αν και η κ. Διαμαντοπούλου επιθυμεί να το καταθέσει σύντομα για ψήφιση στη Βουλή.
- Από το 2015, δημιουργείται Ανεξάρτητος Εθνικός Οργανισμός Εξετάσεων που θα αναλάβει συνολικά τη ρύθμιση όλων των σχετικών με τις εξετάσεις θεμάτων. Συγκεκριμένα ανάμεσα στις αρμοδιότητες του Οργανισμού ενδεικτικά συγκαταλέγονται και τα ακόλουθα:
Ο προσδιορισμός της εξεταστέας ύλης που έχει μόνο θεματικό προσδιορισμό (π.χ. μηχανική στερεού σώματος, οπτική κτλ.) και όχι προσδιορισμό σελίδων. Η εξέταση θα αφορά στην αξιολόγηση γνώσεων, δεξιοτήτων και στάσεων.
Η ανάπτυξη τράπεζας θεμάτων διαβαθμισμένης (σταθμισμένης) δυσκολίας.
Η ανάδειξη επιλεγμένων βαθμολογητών που θα αξιολογούνται και θα επιμορφώνονται διαρκώς.
Η διοργάνωση των εξετάσεων (θέματα, επιτηρήσεις, διάρκεια, διαδικασία βαθμολόγησης και αναβαθμολόγησης κ.λπ.).
Η δυνατότητα οι εξετάσεις να επαναλαμβάνονται, υπό κάποιες προϋποθέσεις, εντός του έτους (πέραν της πάγιας ετήσιας διεξαγωγής τους) είναι ζήτημα που θα εξεταστεί από τον Ανεξάρτητο Εθνικό Οργανισμό Εξετάσεων.
Η πλήρης εφαρμογή του νέου τρόπου εισαγωγής, όπως περιγράφηκε παραπάνω (νέος οργανισμός, τράπεζα θεμάτων, νέος τρόπος ενδοσχολικών εξετάσεων, υπολογισμός απολυτηρίου Λυκείου), θα ισχύσει από το σχολικό έτος 2014-15 και θα αφορά τους μαθητές που κατά το σχολικό έτος 2011/12 φοιτούν στη Γ' Γυμνασίου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Read more: Go to TOP and Bottom